Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies
Chcesz wypróbować samochód?

Skorzystaj z formularza, aby określić samochód, który chcesz wypróbować. Twoje zgłoszenie zostanie przekazane do odpowiedniego punktu sprzedaży.

Zamknij
Chcesz otrzymać materiały informacyjne?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie katalogu wybranego modelu Citroëna.

Zamknij
Chcesz otrzymać ofertę handlową?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie oferty handlowej na wybrany model Citroëna. Zgłoszenie zostanie przekazane do wskazanego punktu sprzedaży.

Zamknij

WTCC

Prezentacja FIA WTCC

WTCC to trzecia seria mistrzowska po Formule 1 i WRC, organizowana przez FIA (Fédération Internationale de l’Automobile – Światową Federację Sportów Samochodowych).

Są to wyścigi samochodów produkcyjnych, 4-drzwiowych typu sedan, z napędem na jedną oś, zmodyfikowanych na potrzeby sportu, z silnikiem o pojemności 1,6 litra i z sekwencyjną 6-przełożeniową skrzynią biegów.

Zespół Citroën Racing po raz drugi zdobywa tytuł Wyścigowego Mistrza Świata Producentów WTCC FIA

José María López, Yvan Muller i Sébastien Loeb olśnili wszystkich, zdobywając dla Citroëna drugi z rzędu tytuł Wyścigowego Mistrza Świata WTCC FIA w klasyfikacji producentów.

José María López zdobył pole position, odnosząc na gorącym asfalcie toru w Szanghaju ósme już zwycięstwo w tym sezonie. Na pięć wyścigów przed końcem sezonu Argentyńczyk i pozostali członkowie zespołu, Yvan Muller i Sébastien Loeb wspólnie obronili dla Citroëna mistrzowski tytuł. Jednocześnie López zdobywając 396 punktów wykonał kolejny krok w stronę utrzymania tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców.
José María López wygrał zatem w Szanghaju ósmy wyścig w tym sezonie, po raz siódmy w sezonie odniósł potrójne zwycięstwo, po raz drugi zdobył dla Citroëna tytuł Wyścigowego Mistrza Świata WTCC FIA w klasyfikacji producentów, odniósł zwycięstwo dla zespołu Sébastiena Loeba w kategorii Yokohama Trophy (wśród kierowców spoza zespołów fabrycznych) i został niekwestionowanym liderem Mistrzostw Świata WTCC w kategorii kierowców.

Citroën C-Elysée WTCC

C-Elysée WTCC, nisko osadzony na 18-calowych kołach, sprawia imponujące wrażenie. W opływowej przedniej części z dolnym splitterem, dominuje grill z wyraźnie widocznym logo Citroëna. Sportowego charakteru dodają karoserii mocno poszerzone błotniki przednie i tylne. Zadaniem potężnego spojlera na klapie bagażnika jest dociskanie tylnej osi do nawierzchni.
Citroën Racing – WTCC – Citroën C-Elysée WTCC

Pod maską Citroëna C-Elysée WTCC kryje się benzynowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, podobny do zastosowanego w rajdowym DS 3 WRC. Dzięki większej zwężce w układzie doładowania, w wersji WTCC osiąga on moc 380 KM, którą 6-przełożeniowa sekwencyjna skrzynia biegów przekazuje na przednią oś.

KIEROWCY

Sébastien Loeb (FRA)

Citroën Racing – WTCC – Sébastien Loeb (FRA)

Urodzony 26 lutego 1974
167 rajdów – 78 zwycięstw – 116 razy na podium
9-krotny Rajdowy Mistrz Świata (2004 do 2012)

Yvan Muller (FRA)

Citroën Racing – WTCC – Yvan Muller (FRA)

Urodzony 16 sierpnia 1969
10-krotny zwycięzca Andros Trophy
Starty w WTCC: 182
Zwycięstwa w WTCC: 37
4-krotny Mistrz Świata Samochodów Turystycznych WTCC (2008, 2010, 2011 i w 2013)

José-Maria López (ARG)

Citroën Racing – WTCC – José-Maria López (ARG)

Urodzony 26 kwietnia 1983
Starty w WTCC: 2
Zwycięstwa w WTCC: 1
Najlepsze miejsce w klasyfikacji WTCC: 15. w 2013

Ma Qing Hua (CN)

747x322_citroen-wtcc-ma-qing-hua

Urodzony 25 grudnia 1987
Zwycięstwo w CTCC (w klasyfikacji 1600) w 2011

Top