Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:PL] [cle1: SECONDES Lang:PL]
Zamknij
Zamknij
Zamknij

CITROËN I TOTAL, PRAWIE 50 LAT PARTNERSTWA

Wyścigi, badania naukowe i rozwój, usługi serwisowe… Total i Citroën współpracują na zasadach ścisłego partnerstwa od 1968 roku.

Badania i rozwój

Citroën i Total, prawie 50 lat lat partnerstwa – Badania i rozwój

Pod koniec lat 60-tych Total dostarczył dla Citroëna DS olej, który wyeliminował problemy z zapłonem i zanieczyszczeniem silnika. Od tej pory obydwie firmy wspólnie angażują się w badania nad nowymi, ekologicznymi technologiami. Total opracowuje oleje dopasowane do silników Citroëna, sprzyjające zmniejszeniu zużycia paliwa.

Rozwój przemysłowy

Citroën i Total, prawie 50 lat lat partnerstwa – Rozwój przemysłowy

Od początku partnerstwa w 1968 roku, Total wspiera rozwój przemysłowy Citroëna na pięciu kontynentach, oferując szeroką gamę środków smarnych, takich jak oleje silnikowe, smary, płyny hydrauliczne (LDS).

Serwis

Citroën i Total, prawie 50 lat lat partnerstwa – Serwis

Citroën zaleca stosowanie środków smarnych Total w swoich autoryzowanych stacjach obsługi. Środki te są homologowane przez Citroëna i zgodne z normami PSA Peugeot Citroën dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego. 

Sporty Motorowe

Citroën i Total, prawie 50 lat lat partnerstwa – Sporty Motorowe

Partnerstwo firm Total i Citroën jest szczególnie dobrze widoczne w dziedzinie sportów motorowych. Od 1969 roku rajdy i wyścigi są dla firmy TOTAL najlepszym polem doświadczalnym: oleje mogą być testowane w ekstremalnych warunkach. Optymalne możliwości jezdne samochodów zapewniają zespołom Citroena świetne rezultaty w klasyfikacjach.

OLEJE SILNIKOWE TOTAL

Citroen zaleca stosowanie w silnikach swoich samochodów następujących olejów firmy TOTAL:

TOTAL QUARTZ INEO

FIRST 0W-30

TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30, syntetyczny olej silnikowy, zapewnia najlepszą ochronę przed korozją i zanieczyszczeniem silnika.

Stosowanie tego oleju pozwala na niższe o 4.2% zużycie paliwa*, co odpowiada ilości paliwa potrzebnej do przejechania 1000 km przy każdej wymianie oleju co 25 000 km.

Zalecany jest do stosowania w najnowocześniejszych silnikach wysokoprężnych, wyposażonych w systemy filtrowania spalin nowej generacji. Zapewnia też odpowiednie parametry eksploatacyjne silnika.

*

TOTAL QUARTZ INEO

ECS 5W-30

TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 to syntetyczny olej silnikowy nowej generacji typu „Low SAPS”**, przeznaczony specjalnie dla silników Citroëna. Jego wysoka jakość technologiczna pozwala uzyskać oszczędności zużycia paliwa i zoptymalizować funkcjonowanie systemów przyjaznych środowisku.

  • zapewnia odpowiednie parametry eksploatacyjne silnika, wzmacnia działanie filtra cząstek stałych i przedłuża żywotność tych elementów
  • pozwala obniżyć zużycie paliwa bez konieczności zmiany stylu kierowania
  • ogranicza emisję CO2 i innych szkodliwych zanieczyszczeń.
**

TOTAL QUARTZ

9000 5W-40

Syntetyczny olej TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 jest zgodny z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi zastosowanymi w silnikach. Zapewnia bezpieczne działanie silnika nawet w trudnych warunkach:

  • może być użytkowany w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych
  • zapewnia łatwiejszy zimowy rozruch
  • przeciwdziała osadzaniu i gromadzeniu się zanieczyszczeń we wnętrzu silnika
  • zalecany jest do stosowania w najnowocześniejszych silnikach Citroëna: benzynowych i w silnikach Diesla bez filtra cząstek stałych.

TOTAL QUARTZ

7000 10W-40

Półsyntetyczny olej TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 zalecany jest przy trudnych warunkach eksploatacyjnych. Zapewnia:

  • wzmożone oczyszczanie silnika
  • ochronę silnika przed zniszczeniem
  • wysoki próg odporności na negatywne działanie wahania temperatury otoczenia.

TOTAL QUARTZ

5000 15W-40

Mineralny olej silnikowy TOTAL QUARTZ 5000 15W-40 przeznaczony jest do użytkowania w warunkach standardowych.

  • zapobiega zniszczeniu silnika
  • zapobiega gromadzeniu się zanieczyszczeń.

Stosowanie oleju silnikowego

Do czego potrzebny jest olej silnikowy?

Środki smarne są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania samochodu.

Niektóre syntetyczne oleje najnowszej generacji pozwalają:

  • ograniczyć emisję CO2, obniżając zużycie paliwa
  • zoptymalizować działanie części silnika zapobiegających zanieczyszczeniu, takich jak filtry cząstek stałych i konwertery katalityczne.

W celu zagwarantowania maksymalnej wydajności silnika, w książce serwisowo-gwarancyjnej samochodu wskazany jest olej najlepiej dostosowany do danego silnika. Przestrzeganie tych zaleceń jest gwarancją trwałości i niezawodności samochodu.

Olej silnikowy ma także inne funkcje:

  • minimalizuje tarcie
  • ogranicza zużycie ruchomych części w silniku (tłoki, korbowody)
  • skutecznie zapobiega przegrzaniu silnika
  • utrzymuje silnik w czystości i zapobiega procesom korozji
  • ułatwia rozruch części ruchomych silnika
  • gwarantuje możliwość rozruchu silnika niezależnie od panującej na zewnątrz temperatury.

Wybór odpowiedniego oleju silnikowego Total, odpowiadającego specyfikacjom firmy Citroën pozwala uzyskać lepsze właściwości jezdne, wydłuża okres działania silnika i filtru cząstek stałych, ale też pozwala oszczędzić paliwo.


Wymiana oleju w Citroënie

Jedna z ważniejszych operacji obsługowych samochodu

Olej wymieniony w odpowiednim momencie to gwarancja doskonałego działania samochodu.


Regularna wymiana oleju na nowy, homologowany przez firmę Citroën, to konieczność. Taka operacja pozwala pozbyć się zanieczyszczeń związanych z pracą silnika, co przedłuża okres bezawaryjnego działania silnika i układu wydechowego.


Poziom oleju można sprawdzić w samochodzie, który zaparkowany jest na równej powierzchni, a jego silnik jest wyłączony i wystudzonym. Kontroluj poziom oleju co 2 000 kilometrów, a także przed każdą długą trasą.

  1. Wyjmij wskaźnik oleju. 
  2. Wyczyść go szmatką. Umieść go z powrotem na miejscu i odczekaj chwilę, zanim wyciągniesz go znowu. 
  3. Sprawdź poziom oleju zgodnie z zaznaczonymi na miarce punktami "MIN" i "MAX".
  4. Uzupełnij poziom oleju, jeśli miarka wskazuje poziom poniżej "MAX". 
  5. Wlewaj olej powoli. 
  6. Jeszcze raz sprawdź poziom oleju, powtarzając wszystkie powyższe czynności i dolej olej, aż wskaźnik pokaże poziom "MAX". Nie powinno się jednak przekroczyć tego poziomu. 
  7. Umieść z powrotem wskaźnik oleju.

Trzeba regularnie wymieniać olej silnikowy i przy okazji wymieniać także filtr olejowy. Zużyty olej powinno się zlać do odpowiedniego pojemnika, tak, aby mógł zostać poddany recyklingowi.


Top