Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies
Chcesz wypróbować samochód?

Skorzystaj z formularza, aby określić samochód, który chcesz wypróbować. Twoje zgłoszenie zostanie przekazane do odpowiedniego punktu sprzedaży.

Zamknij
Chcesz otrzymać materiały informacyjne?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie katalogu wybranego modelu Citroëna.

Zamknij
Chcesz otrzymać ofertę handlową?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie oferty handlowej na wybrany model Citroëna. Zgłoszenie zostanie przekazane do wskazanego punktu sprzedaży.

Zamknij

„Airbumps Chair” - technologia Airbump® na Design Week

Podczas tegorocznej edycji Design Week w Mediolanie marka Citroën prezentuje ekscytujące połączenie designu i technologii w postaci unikatowego, kultowego przedmiotu - „Airbumps Chair”. 

Został on zaprojektowany przez słynnego włoskiego projektanta Mario Belliniego, którego zainspirowała technologia Airbump® zastosowana w Citroënie C4 Cactus. Marka Citroën wykorzystała to ważne wydarzenie w świecie designu, by pokazać swoją kreatywność stylistyczną poprzez ekspozycję dwóch modeli o nowoczesnej i śmiałej linii: C4 Cactus W i Concept E-MEHARI styled by Courrèges. Było można je zobaczyć od 12 do 17 kwietnia br. 

Airbump_Design Week 2016

Podczas tegorocznej edycji Design Week w Mediolanie zwiedzający będą mogli docenić stylistykę i technologię, stanowiące dwa najważniejsze elementy kodu genetycznego marki Citroën, podziwiając unikatowy, kultowy przedmiot - „Airbumps Chair”. Bezpośrednią inspiracją dla tego prawdziwego dzieła sztuki, stworzonego przez słynnego włoskiego architekta i projektanta Mario Belliniego, była technologia Airbump® zastosowana w modelu C4 Cactus. „Airbumps Chair” - designerskie, komfortowe i lekkie krzesło w perfekcyjny sposób oddaje dążenie marki Citroën do połączenia estetyki z funkcjonalnością. Krzesło będzie prezentowane wyłącznie w dniach od 12 do 17 kwietnia na wystawie Citroëna „Airbumps Chair - od świata motoryzacji do mebli” na via Tortona 20.

Od Citroëna C4 Cactus… do „Cactus Chair” 

Citroën C4 Cactus to niepowtarzalny i nowoczesny samochód łączący śmiałe rozwiązania z kreatywnością. Na tle innych samochodów wyróżnia się oryginalnymi osłonami Airbump®, o wyrazistej stylistyce podkreślającej czystą i płynną linię tego crossovera. Ten oryginalny element stylistyczny stanowi rewolucję w kanonach samochodowych. Jest również inspirującą innowacją - w dniu dzisiejszym włoski architekt i projektant Mario Bellini pokazuje, jak może wyglądać jego interpretacja w świecie mebli.

Ten designerski mebel kładzie nacisk na kreatywność i technologie w służbie komfortu. „Airbumps Chair” z pewnością będzie w Mediolanie wydarzeniem. Inspiracją dla tego przedmiotu, wiernie oddającego ducha marki Citroën była technologia Airbump®, stworzona z myślą o samochodach. Ta elastyczna osłona z termoplastycznego tworzywa uretanowego, która ma chronić nadwozie przed drobnymi, codziennymi stłuczkami, zawiera pęcherzyki powietrza i jest łatwa w utrzymaniu.

Zaintrygowany i zafascynowany tą technologią mediolański architekt Mario Bellini postanowił ją wykorzystać w innej dziedzinie, tworząc wykorzystywany na co dzień przedmiot o śmiałej formie. Architekt znalazł wiele wspólnych punktów pomiędzy wnętrzem samochodu i domu: drzwi, siedzenia, okna… „Dlatego właśnie, kiedy firma Citroën Italia pokazała mi technologię Airbump®, dotykając osłon, od razu pomyślałem, że warto zaprojektować nowe krzesło, które miałoby lekkość krzesła wykonanego z plastiku, a jednocześnie oferowałoby komfort krzesła tapicerowanego” - wyjaśnia Mario Bellini, który wpadł na pomysł wykorzystania technologii pęcherzyków powietrza do stworzenia rewolucyjnego mebla… Tak powstało to krzesło o nazwie „Airbumps Chair”, łączące piękno i funkcjonalną prostotę.

Dwa modele będące ikonami stylu

Citroën C4 Cactus W, którego światowa premiera miała miejsce na początku marca podczas Salonu samochodowego w Genewie, a który teraz został po raz pierwszy pokazany we Włoszech, to nowa oferta personalizacji kolorystycznej, nawiązująca do flagowego modelu C4 Cactus. Ten crossover o płynnych liniach i jednokolorowym nadwoziu, będącym kwintesencją miejskiego stylu i szyku, utrzymany jest w dominującej białej tonacji. Panele Airbump® w kolorze Dune dyskretnie zlewają się z nadwoziem w kolorze białej masy perłowej.

Inną atrakcją jest nowy concept car E-MEHARI styled by Courrèges. Ze względu na podobieństwo, które łączy te dwie wizjonerskie i kultowe marki, będące kwintesencją kreatywności „à la française”, Citroën zaproponował domowi mody Courrèges wydobycie potencjału tego 4-miejscowego kabrioleta i stworzenie z niego wyjątkowego, pełnego blasku i modnego przedmiotu. Na to wyzwanie pozytywnie odpowiedzieli Jacques Bungert i Frédéric Torloting – dwaj prezesi firmy Courrèges, którzy „mocno wierzą w interakcje pomiędzy kreatywnymi branżami”. Biuro projektowe Courrèges dostało zadanie opracowania odpowiedniej koncepcji we współpracy z biurem projektowym Citroëna. Concept-car Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, pełen światła i otwarty na cały świat, jest przykładem starannego doboru kolorów i materiałów oscylujących wokół bieli, miejscami podkreślonej cienkimi liniami w ostrym pomarańczowym kolorze. To nowa wizja niczym nieograniczonej funkcjonalności i przestrzeni.

Podczas gdy „Airbumps Chair” otwiera nowy rozdział w historii „Créative Technologie”, modele Citroën C4 Cactus W i E-MEHARI styled by Courrèges, prezentowane również z okazji mediolańskiego Design Week, doskonale pokazują zalety stylistyczne i technologiczne marki Citroën, dzięki którym jest ona postrzegana jako innowacyjna marka o ponadczasowej oryginalności i śmiałości.

Top