Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies
Zamknij
Zamknij
Zamknij

„Airbumps Chair” - technologia Airbump® na Design Week

Podczas tegorocznej edycji Design Week w Mediolanie marka Citroën prezentuje ekscytujące połączenie designu i technologii w postaci unikatowego, kultowego przedmiotu - „Airbumps Chair”. 

Został on zaprojektowany przez słynnego włoskiego projektanta Mario Belliniego, którego zainspirowała technologia Airbump® zastosowana w Citroënie C4 Cactus. Marka Citroën wykorzystała to ważne wydarzenie w świecie designu, by pokazać swoją kreatywność stylistyczną poprzez ekspozycję dwóch modeli o nowoczesnej i śmiałej linii: C4 Cactus W i Concept E-MEHARI styled by Courrèges. Było można je zobaczyć od 12 do 17 kwietnia br. 

Airbump_Design Week 2016

Podczas tegorocznej edycji Design Week w Mediolanie zwiedzający będą mogli docenić stylistykę i technologię, stanowiące dwa najważniejsze elementy kodu genetycznego marki Citroën, podziwiając unikatowy, kultowy przedmiot - „Airbumps Chair”. Bezpośrednią inspiracją dla tego prawdziwego dzieła sztuki, stworzonego przez słynnego włoskiego architekta i projektanta Mario Belliniego, była technologia Airbump® zastosowana w modelu C4 Cactus. „Airbumps Chair” - designerskie, komfortowe i lekkie krzesło w perfekcyjny sposób oddaje dążenie marki Citroën do połączenia estetyki z funkcjonalnością. Krzesło będzie prezentowane wyłącznie w dniach od 12 do 17 kwietnia na wystawie Citroëna „Airbumps Chair - od świata motoryzacji do mebli” na via Tortona 20.

Od Citroëna C4 Cactus… do „Cactus Chair” 

Citroën C4 Cactus to niepowtarzalny i nowoczesny samochód łączący śmiałe rozwiązania z kreatywnością. Na tle innych samochodów wyróżnia się oryginalnymi osłonami Airbump®, o wyrazistej stylistyce podkreślającej czystą i płynną linię tego crossovera. Ten oryginalny element stylistyczny stanowi rewolucję w kanonach samochodowych. Jest również inspirującą innowacją - w dniu dzisiejszym włoski architekt i projektant Mario Bellini pokazuje, jak może wyglądać jego interpretacja w świecie mebli.

Ten designerski mebel kładzie nacisk na kreatywność i technologie w służbie komfortu. „Airbumps Chair” z pewnością będzie w Mediolanie wydarzeniem. Inspiracją dla tego przedmiotu, wiernie oddającego ducha marki Citroën była technologia Airbump®, stworzona z myślą o samochodach. Ta elastyczna osłona z termoplastycznego tworzywa uretanowego, która ma chronić nadwozie przed drobnymi, codziennymi stłuczkami, zawiera pęcherzyki powietrza i jest łatwa w utrzymaniu.

Zaintrygowany i zafascynowany tą technologią mediolański architekt Mario Bellini postanowił ją wykorzystać w innej dziedzinie, tworząc wykorzystywany na co dzień przedmiot o śmiałej formie. Architekt znalazł wiele wspólnych punktów pomiędzy wnętrzem samochodu i domu: drzwi, siedzenia, okna… „Dlatego właśnie, kiedy firma Citroën Italia pokazała mi technologię Airbump®, dotykając osłon, od razu pomyślałem, że warto zaprojektować nowe krzesło, które miałoby lekkość krzesła wykonanego z plastiku, a jednocześnie oferowałoby komfort krzesła tapicerowanego” - wyjaśnia Mario Bellini, który wpadł na pomysł wykorzystania technologii pęcherzyków powietrza do stworzenia rewolucyjnego mebla… Tak powstało to krzesło o nazwie „Airbumps Chair”, łączące piękno i funkcjonalną prostotę.

Dwa modele będące ikonami stylu

Citroën C4 Cactus W, którego światowa premiera miała miejsce na początku marca podczas Salonu samochodowego w Genewie, a który teraz został po raz pierwszy pokazany we Włoszech, to nowa oferta personalizacji kolorystycznej, nawiązująca do flagowego modelu C4 Cactus. Ten crossover o płynnych liniach i jednokolorowym nadwoziu, będącym kwintesencją miejskiego stylu i szyku, utrzymany jest w dominującej białej tonacji. Panele Airbump® w kolorze Dune dyskretnie zlewają się z nadwoziem w kolorze białej masy perłowej.

Inną atrakcją jest nowy concept car E-MEHARI styled by Courrèges. Ze względu na podobieństwo, które łączy te dwie wizjonerskie i kultowe marki, będące kwintesencją kreatywności „à la française”, Citroën zaproponował domowi mody Courrèges wydobycie potencjału tego 4-miejscowego kabrioleta i stworzenie z niego wyjątkowego, pełnego blasku i modnego przedmiotu. Na to wyzwanie pozytywnie odpowiedzieli Jacques Bungert i Frédéric Torloting – dwaj prezesi firmy Courrèges, którzy „mocno wierzą w interakcje pomiędzy kreatywnymi branżami”. Biuro projektowe Courrèges dostało zadanie opracowania odpowiedniej koncepcji we współpracy z biurem projektowym Citroëna. Concept-car Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, pełen światła i otwarty na cały świat, jest przykładem starannego doboru kolorów i materiałów oscylujących wokół bieli, miejscami podkreślonej cienkimi liniami w ostrym pomarańczowym kolorze. To nowa wizja niczym nieograniczonej funkcjonalności i przestrzeni.

Podczas gdy „Airbumps Chair” otwiera nowy rozdział w historii „Créative Technologie”, modele Citroën C4 Cactus W i E-MEHARI styled by Courrèges, prezentowane również z okazji mediolańskiego Design Week, doskonale pokazują zalety stylistyczne i technologiczne marki Citroën, dzięki którym jest ona postrzegana jako innowacyjna marka o ponadczasowej oryginalności i śmiałości.

Top