Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies
Chcesz wypróbować samochód?

Skorzystaj z formularza, aby określić samochód, który chcesz wypróbować. Twoje zgłoszenie zostanie przekazane do odpowiedniego punktu sprzedaży.

Zamknij
Chcesz otrzymać materiały informacyjne?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie katalogu wybranego modelu Citroëna.

Zamknij
Chcesz otrzymać ofertę handlową?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie oferty handlowej na wybrany model Citroëna. Zgłoszenie zostanie przekazane do wskazanego punktu sprzedaży.

Zamknij

CITROËN C-ELYSÉE WTCC NIEPOKONANY W ARGENTYNIE!

Podczas ósmej rundy mistrzostw WTCC FIA, Citroën C-Elysée WTCC po raz kolejny okazał się samochodem nie do pokonania. José María López i Tom Chilton wygrali oba wyścigi w Termas de Río Hondo w Argentynie.

Po kwalifikacjach, w których zwyciężył José María López, zespół Citroën Total postanowił wymienić silnik w samochodzie Argentyńczyka z powodu niepokojących objawów, mogących stanowić zapowiedź defektu. Zgodnie z przepisami, López został z tego powodu przesunięty na koniec stawki na starcie wyścigu otwierającego. W tej sytuacji Yvan Muller znalazł się na siódmym polu startowym, a Pechito zamiast z dziesiątego, ruszał z osiemnastego pola.

Tom Chilton, jadący Citroënem C-Elysée WTCC w barwach zespołu Sebastien Loeb Racing, wykorzystał swoją pozycję w pierwszej linii na starcie wyścigu otwierającego i wyszedł na prowadzenie. Po doskonałym rozpoczęciu wyścigu brytyjski kierowca wyprzedzał w walce o miejsca na podium Johna Filippiego, Roba Huffa i Yvana Mullera.

Citroen_Total_WTCC_3.jpg

Tuż przed półmetkiem wyścigu Filippi nie wytrzymał tempa i zaczął stopniowo tracić dystans. Dzięki temu Yvan Muller wysunął się na trzecią pozycję, szukając okazji do zaatakowania Roba Huffa. Czterokrotny Mistrz Świata aż do mety próbował wyprzedzić Anglika, który zdołał się jednak obronić. Ostatecznie Muller minął linię mety jako trzeci. Tom Chilton po bardzo dobrze przejechanym wyścigu odniósł za kierownicą Citroëna swoje pierwsze zwycięstwo.

Publiczność zgromadzona na trybunach toru w Termas de Río Hondo w napięciu obserwowała spektakularny pościg w wykonaniu swojego lokalnego bohatera – José Maríi Lópeza. Po pierwszym okrążeniu Argentyńczyk wysunął się na miejsce czternaste; w dwa okrążenia później awansował do pierwszej dziesiątki i nie poprzestał na tym. Dopingowany huraganowym aplauzem przy każdym przejeździe prostej startowej, Pechito dotarł aż do piątego miejsca i dzięki temu zdobył cenne punkty do klasyfikacji generalnej.

W wyścigu głównym lider sezonu miał łatwiejsze zadanie, startując z pierwszego pola. Yvan Muller ustawił się na czwartej pozycji startowej. Jednak tuż po zgaśnięciu czerwonych świateł wszystkich zaskoczył Norbert Michelisz, który na długiej prostej startowej wyprzedził jadących obok siebie Lópeza i Mullera, obejmując prowadzenie. Pechito utrzymał pozycję przed kolegą z teamu i obaj kierowcy rozpoczęli pogoń za konkurentem. Wspólnie wywierana presja przyniosła efekt. Muller naciskał na Michelisza tak konsekwentnie, że ten na jednym zakrętów pozostawił zbyt dużo miejsca, co natychmiast wykorzystał López, awansując w ten sposób na pierwsze miejsce. Zaraz za nim zaatakował także Muller, jednak kontakt z samochodem Michelisza zakończył się wypadnięciem w żwirowe pobocze. Zanim Citroën C-Elysée WTCC z numerem startowym 68 wrócił na trasę, spadł na piątą pozycję. 

Kolejność w czołówce nie zmieniła się już do mety i José María López wygrał swój siódmy wyścig w tym sezonie. Zwycięzca dziękował swojej publiczności za wyjątkowo gorący doping z najwyższego miejsca na podium.

W klasyfikacji indywidualnej Mistrzostw Świata Pechito powiększył swoją przewagę do 117 pkt, a Yvan Muller awansował na trzecie miejsce, zbliżając się na dystans 7 punktów do wicelidera. W tabeli producentów Citroën również oddalił się od konkurentów, prowadząc obecnie z przewagą 196 pkt.

Citroen_Total_WTCC_2.jpg

POWIEDZIELI NA MECIE

Yves Matton (Dyrektor Citroën Racing): W tydzień po sukcesie Krisa Meeke w Rajdzie Finlandii Citroën Racing odnosi kolejny triumf tego lata. Dwa dzisiejsze zwycięstwa z ogromną satysfakcją dedykujemy Citroën Argentine. W ten weekend daliśmy przykład wspólnej, zespołowej pracy. Mechanicy wykonali doskonałą robotę, błyskawicznie wymieniając silnik w samochodzie José Maríi Lópeza, dzięki czemu mógł on wywalczyć zwycięstwo przed własną publicznością. Trzeba przy tym podkreślić rolę, jaką odegrał w tym zwycięstwie Yvan Muller: atakując Michelisza, grał na korzyść Pechito, a ten manewr miał decydujące znaczenie dla wyniku. Niestety, sam Muller nie został ostatecznie nagrodzony rezultatem odzwierciedlającym jego wkład i tempo jazdy. Brawa również dla Toma Chiltona, który zapisał na swoim koncie pierwsze zwycięstwo, od kiedy startuje w barwach zespołu Sebastien Loeb Racing za kierownicą Citroëna C-Elysée WTCC. Nasza sytuacja w Wyścigowych Mistrzostwach Świata jest bardzo dobra, ale nie możemy pozwolić sobie nawet na chwilę rozluźnienia.

José María López (Citroën C-Elysée WTCC nr 37): Pod względem wyników jest to dla nas bardzo udany weekend. Jestem niezwykle szczęśliwy, że po raz kolejny wygrałem przed swoją publicznością. Wspólnie z ekipą techniczną podjęliśmy decyzję o wymianie silnika przed wyścigami, szacowaliśmy bowiem, że na tym torze będę w stanie prowadzić skuteczny pościg nawet z dalekiej pozycji startowej. Wyścig otwierający był bardzo emocjonujący. Mój Citroën C-Elysée sprawował się idealnie i dzięki temu udało mi się awansować o wiele miejsc bez ryzyka przeciążenia auta. Na początku wyścigu głównego Norbert zaskoczył nas rewelacyjnym startem – trochę jak na Nürburgringu. Później z kolei świetnie bronił pierwszej pozycji. Dziękuje Yvanowi – wiem, że byłoby mi znacznie trudniej wygrać, gdyby nie jego atak na Norberta, z którego udało mi się skorzystać. Zaliczyłem pole position, zwycięstwo, najlepszy czas tej rundy i piąte miejsce, a zdobyte punkty przybliżają mnie do celu, jaki sobie stawiam: trzeciego tytułu mistrzowskiego z rzędu!

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC nr 68): Dla mnie nie był to pomyślny weekend. Samochód umożliwiał mi zdobycie pole position, ale szansę tę straciłem z własnej winy, popełniając drobny błąd. Dzisiaj miałem dobre starty do obydwu wyścigów i w fazie początkowej znajdowałem się w dogodnej sytuacji do walki o miejsca na podium. W wyścigu głównym zapowiadało się, że zdobędę drugie miejsce, ale mój samochód został potrącony przez auto Michelisza. Rywalizacja o drugą pozycję w tabeli kierowców też będzie ciekawa, ale to ma dla mnie znaczenie drugorzędne. Prawdziwą satysfakcję sprawia mi fakt, że zdobyłem punkty dla Citroëna.

KLASYFIKACJE

WYŚCIG OTWIERAJĄCY

  1. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  9. James Thompson (Chevrolet RML Cruze TC1)
  10. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)
  11. Thed Björk (Volvo S60 WTCC)
  12. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

Najszybsze okrążenie: José María López – 1:45,994

WYŚCIG GŁÓWNY

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  3. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Esteban Guerrieri (Chevrolet RML Cruze TC1)
  7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  9. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  10. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)

Najszybsze okrążenie: José María López – 1:45,899

WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:

  1. José María López 284 pkt
  2. Tiago Monteiro 167 pkt
  3. Yvan Muller 160 pkt
  4. Rob Huff 157 pkt
  5. Mehdi Bennani 144 pkt
  6. Norbert Michelisz 143 pkt
  7. Nick Catsburg 139 pkt
  8. Tom Chilton 130 pkt 


WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW:

  1. Citroën 702 pkt
  2. Honda 506 pkt
  3. Lada 406 pkt

Polestar 194 pkt

Top