Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:PL] [cle1: SECONDES Lang:PL]
Zamknij
Zamknij

CITROËN NA 1. MIEJSCU W NIEZALEŻNYM RANKINGU ASO

Autoryzowane Stacje Obsługi  Citroëna uplasowały się na pierwszym miejscu w niezależnym badaniu Wybór Kierowców. Oceny dokonywali polscy kierowcy.

Wybór Kierowców – tak nazywa się pierwsze w Polsce niezależne badanie branży motoryzacyjnej. Wypełniając internetowe ankiety, kierowcy wybierają w nim nie tylko najlepsze marki i modele aut, ale oceniają również stacje obsługi oraz związane z samochodami produkty i usługi, takie jak oleje, opony, kosmetyki czy towarzystwa ubezpieczeniowe.

Poszczególne zestawienia powstały w oparciu o ponad 100 tys. ankiet zebranych
w ciągu minionych 3 lat działania programu. To cenna wskazówka dla tych, którzy rozważają wybór auta, ubezpieczyciela, opon czy serwisu.

Pozycja Marka Wynik (udział najwyższych ocen)
1. Citroën 68,4%
2. Peugeot 64,2%
3. Ford 57,1%
4. Skoda 48,7%
5. Renault 46,5%
6. BMW 42,3%
7. Marcedes 41,7%
8. Volkswagen 41,0%
9. Opel 37,9%
10. Audi 36,8%
11. Volvo 35,3%
12. Fiat 34,9%
13. Seat 28,6%
14. Alfa Romeo 28,4%

 

Nie zawsze oczywiste

Ranking ASO pokazuje,  które marki według uczestników Wyboru Kierowców oferują wysoką jakość usług serwisowych. Profesjonalizm mechaników i terminowość są w stanie sprawić, że nawet naprawa ewentualnych usterek nie będzie szczególnie uciążliwa. Wizyta w serwisie nie przysparza zbędnych nerwów, a klient ma wrażenie, że znajduje się pod opieką profesjonalistów. I przeciwnie – cóż z tego, że wóz się nie psuje, jeśli nawet rutynowy przegląd wiąże się z opóźnieniami i wykłócaniem się o wysokość rachunku. Oczywiście postrzeganie serwisów jest obarczone uprzedzeniami – kierowcy, którzy zrazili się do którejś stacji, swoją niechęć przekładają niekiedy na całą krajową sieć.

Widać to wyraźnie w wynikach badań Wyboru Kierowców. Konkurencyjne marki są tu oceniane bardzo różnie: przykładowo, wysokie noty Skody kontrastują z gorszymi ocenami należącego do tego samego koncernu Seata. Narzekania klientów nie biorą się wyłącznie ze słabej dostępności stacji, wysokich cen części czy samej awaryjności aut – często chodzi o formę, w jakiej klient jest traktowany oraz trafność zdiagnozowania usterki. Nikt nie lubi kilka razy przyjeżdżać do serwisu z tym samym problemem – zwłaszcza gdy skończyła się gwarancja i za każdą wizytę oraz wymianę podejrzanego elementu trzeba płacić z własnej kieszeni.  

Wbrew stereotypom

Wyniki badania jakości obsługi w ASO pokazują też, że stereotypy dotyczące danej marki czy marek nie muszą wykluczać wysokiej jakości usług. Widać na przykładzie producentów francuskich – Renault oraz Peugeota i Citroëna, znacząco różniących się ocenami. Podczas gdy Renault plasuje się w połowie pierwszej „10” zestawienia, to marki koncernu PSA (Peugeot-Citroën) zajmują miejsca w czołówce. 

Najlepiej z tego grona wypada Citroën, którego ASO zostały ocenione najwyżej spośród europejskich producentów. Odzwierciedlają to zresztą przeprowadzone równolegle badania niezawodności: Citroën uzyskał w nich wynik aż o 18 punktów procentowych lepszy od Renault (72% maksymalnych ocen), lepszy także od Volkswagena. Auta spod znaku szewrona są chwalone za wygodę, wyśmienite (i trwałe) diesle oraz udane silniki benzynowe. Nie bez znaczenia jest też znakomite zabezpieczenie antykorozyjne.

Atutem Citroëna jest również grono oddanych, świadomych użytkowników, którzy są wierni marce, a do tego lubią i znają swoje samochody – dlatego często wiedzą, że nie ma sensu serwisować ich u niedoświadczonych mechaników, bo szybciej, a w ostatecznym rozrachunku również taniej z ewentualnymi usterkami upora się autoryzowany serwis.

Top