Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies
Chcesz wypróbować samochód?

Skorzystaj z formularza, aby określić samochód, który chcesz wypróbować. Twoje zgłoszenie zostanie przekazane do odpowiedniego punktu sprzedaży.

Zamknij
Chcesz otrzymać materiały informacyjne?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie katalogu wybranego modelu Citroëna.

Zamknij
Chcesz otrzymać ofertę handlową?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie oferty handlowej na wybrany model Citroëna. Zgłoszenie zostanie przekazane do wskazanego punktu sprzedaży.

Zamknij

Milion wyprodukowanych silników wysokoprężnych „BlueHDi”

W tym tygodniu linię montażową w zakładzie w Trémery we Francji opuścił milionowy egzemplarz silnika wysokoprężnego BlueHDi zgodnego z normą Euro6.

Produkowane w zakładzie w Trémery silniki wysokoprężne BlueHDi Euro6 są dostępne w dwóch wersjach pojemności skokowej: 1,6 l (100 KM i 120 KM) i 2,0 l (150 KM i 180 KM). Technologia BlueHDi, stopniowo wprowadzana w kolejnych modelach samochodów Grupy PSA od września 2013 roku, jeszcze przed wejściem w życie normy Euro6 (wrzesień 2014 r.) Obecnie jest stosowana we wszystkich modelach z silnikami wysokoprężnymi marek Peugeot, Citroën i DS.

Technologia „BlueHDi” umożliwia usuwanie w sposób ciągły zanieczyszczeń ze spalin silników wysokoprężnych. Układ wydechowy jest wyposażony w trzy systemy oczyszczania spalin: katalizator utleniania, filtr cząstek stałych (FAP) z dodatkiem katalitycznym zmniejszający liczbę i masę cząstek zawartych w spalinach oraz umieszczony przed nim system SCR (Selective Catalytic Reduction – Selektywnej Redukcji Katalitycznej), eliminujący ze spalin tlenki azotu (NOx). Technologia BlueHDi jest przedmiotem ponad stu patentów zgłoszonych przez Grupę PSA.

SCR_najskuteczniejsza_technologia_oczyszczania.jpg

Zakład produkuje obecnie 7 tys. silników dziennie, w tym 5 tys. silników o pojemności 1,6 l (815 tys. sztuk wyprodukowanych od dnia inauguracji tego silnika w 2014 roku) i 2 tys. silników 2,0 l (185 tys. sztuk wyprodukowanych od września 2013 r.).

Z tej okazji Christian Chapelle, Dyrektor ds. Zespołów Napędowych i Podwozi Grupy PSA oświadczył: „Grupa PSA była prekursorem w stosowaniu filtra cząstek stałych, wprowadzonego po raz pierwszy w 2000 roku, a następnie była pierwszym producentem samochodów, który na taką skalę zastosował technologię SCR. Milion wyprodukowanych silników wysokoprężnych „BlueHDi” wyposażonych w najskuteczniejszą technologię redukcji zanieczyszczeń w spalinach stanowi kolejne potwierdzenie tego, że Grupa PSA pragnie oferować swoim klientom w pełni ekologiczne samochody”.

BlueHDi 180.jpg

Top