Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:PL] [cle1: SECONDES Lang:PL]
Zamknij
Zamknij
Zamknij

PIERWSZE ZWYCIĘSTWO CITROËNA C3 WRC

Wyruszając na trasę ostatniego etapu Rajdu Meksyku, Kris Meeke i Paul Nagle mieli za zadanie jechać szybko i bezpiecznie, nie tracąc wypracowanej przewagi. Wykonali je prawie idealnie, choć na parę zakrętów przed metą mieli dramatycznie wyglądającą przygodę. W ten emocjonujący sposób załoga zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT zalicza pierwsze zwycięstwo nowego Citroëna C3 WRC!

CITROËN C3WRC: WRACAMY!

Program ostatniego dnia rajdu obejmował tylko dwa odcinki specjalne: La Calera (32,96 km) oraz Power Stage de Derramadero (21,94 km).

W chwili, gdy samochody wyjeżdżały z serwisu, nad trasy rajdu powrócił deszcz. Dwie załogi zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT wybrały różne strategie wyboru ogumienia: Kris Meeke zabrał ze sobą cztery opony Michelin LTX Force z mieszanką miękką i dwie z twardą, natomiast Stéphane Lefebvre zdecydował się na sześć opon miękkich.

WRC - Citroen zwycięża w Meksyku

Na przedostatnim odcinku specjalnym Kris Meeke zaliczył swoje piąte zwycięstwo oesowe w Rajdzie Meksyku, dzięki czemu jego przewaga nad Sébastienem Ogierem wzrosła o kolejne 6,3 s. Na tym samym odcinku Stéphane Lefebvre zajął znakomite trzecie miejsce.

Ostatni odcinek, punktowany dodatkowo jako Power Stage, był transmitowany na żywo w telewizji. Oglądając rywalizację zawodników, wszyscy członkowie zespołu wstrzymali oddech: na kilka zakrętów przed metą rajdu samochód lidera niebezpiecznie wyniosło na zewnętrzną długiego prawego zakrętu. Citroën C3 WRC zachwiał się na odwrotnym profilu nawierzchni, opuścił drogę i wjechał… na parking dla publiczności!

Nie tracąc zimnej krwi, Kris Meeke w ciągu kilku sekund wyprowadził samochód na drogę. Mijając linię mety jako zwycięzca rajdu, zachowywał 13,8 s przewagi nad zdobywcą drugiego miejsca.

Kiedy załoga Meeke / Nagle dotarła do parku serwisowego w León, napięcie już minęło, ustępując miejsca wybuchowi radości. Cały zespół oczekiwał i witał swoich wracających z tarczą zawodników.

Jest to czwarta wygrana załogi Kris Meeke / Paul Nagle w rajdach rangi mistrzostw świata – wcześniej zawodnicy ci zwyciężyli wspólnie w rajdach Argentyny 2015 oraz Portugalii i Finlandii 2016. Dla Citroëna sukces w Rajdzie Meksyku stanowi 97. triumf odniesiony w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

WRC - Citroen zwycięża w Meksyku

POWIEDZIELI:

YVES MATTON, DYREKTOR CITROËN RACING

„W to, co zdarzyło się na trasie Power Stage, na razie aż trudno mi uwierzyć, mimo że w przeszłości byliśmy świadkami podobnych zwrotów akcji. W chwili, gdy to nastąpiło, nie wiedzieliśmy dokładnie co się dzieje. Obraz z kamer w aucie sugerował, że jest to poważne wypadnięcie z drogi, tymczasem system śledzenia pokazywał nam, że samochód nie zatrzymał się, lecz przez cały czas jedzie. Kiedy nasz Citroën ostatecznie minął linię mety, ulga i radość jaką wszyscy odczuliśmy, były na miarę wcześniejszego napięcia. To pierwsze zwycięstwo odniesione na nawierzchni szutrowej pozwala nam udowodnić, że C3 WRC stanowi dobrą bazę do dalszej ewolucji i, że zespół Citroën Racing wykonał dobrą robotę przy jego opracowaniu i przygotowaniu. Teraz możemy z optymizmem i w dobrych nastrojach pracować na dalsze postępy.”

KRIS MEEKE

„Myślę, że tę historię będę musiał opowiadać setki razy. Przykro mi, że popełniłem błąd. Samochód zaczął się ślizgać w chwili, gdy zawieszenie odbiło po bardzo mocnej kompresji. Na pewno mieliśmy szczęście. Natychmiast zająłem się szukaniem powrotu na drogę, bo wiedziałem, że nie uszkodziłem auta i nadal mam szansę wygrać. I właśnie to jest najważniejsze: wygraliśmy i pokazaliśmy skalę możliwości Citroëna C3 WRC, zaliczając pierwsze zwycięstwo tego samochodu. Jestem bardzo dumny, że uzyskałem ten wynik dla całego naszego zespołu.”

STÉPHANE LEFEBVRE

„Przez ten weekend nauczyłem się niezmiernie dużo. Doświadczenia zbierałem także dzisiaj. Startując jako jedenasty, mogłem liczyć na podobny poziom przyczepności jak zawodnicy z czołówki. W takich warunkach można miarodajnie oceniać samochód względem aut rywali – i wnioski z takiego porównania są dla mnie optymistyczne. Gratulacje dla Krisa, Paula i całego zespołu – to zwycięstwo jest wielką chwilą dla Citroën Racing.”

 

KLASYFIKACJA GENERALNA RAJDU MEKSYKU – WYNIKI KOŃCOWE:

1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC)                       3:22:04,6

2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC)                       + 13,8

3. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC)                   + 59,7

4. Tanak / Jarveoja (Ford Fiesta WRC)                      + 2:18,3

5. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC)                  + 3:32,9

6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC)                    + 4:40,3

7. Hänninen / Lindstrom (Toyota Yaris WRC)           + 5:06,2

8. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC)              + 5:22,7

15. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC) + 51:35,9

 

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2017 - KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:

1. Sébastien Ogier – 66 pkt

2. Jari-Matti Latvala – 58 pkt

3. Ott Tanak – 48 pkt

4. Dani Sordo – 30 pkt

5. Thierry Neuville – 28 pkt

6. Kris Meeke – 27 pkt

7. Craig Breen – 20 pkt

8. Elfyn Evans – 20 pkt

9. Hayden Paddon – 17 pkt

10. Stéphane Lefebvre – 10 pkt

11. Juho Hanninen – 9 pkt

12. Andreas Mikkelsen – 6 pkt

13. Jan Kopecky – 4 pkt

14. Pontus Tidemand – 3 pkt

15. Bryan Bouffier – 1 pkt

16. Teemu Suninen – 1 pkt

 

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2017 - KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW:

1. M-Sport WRT – 103 pkt

2. Toyota Gazoo Racing WRT – 67 pkt

3. Hyundai Motorsport – 65 pkt

4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 55 pkt

Top