Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies
Zamknij
Zamknij
Zamknij

POZNAŃ MOTOR SHOW 2017

Komfort to prawdziwy znak firmowy Citroëna. Marka zaprasza odwiedzających salon na chwilę relaksu na stoisko, na którym zaprezentuje ofensywę nowych modeli segmentu  B:  Citroëna C1, Nowego Citroëna C3, oraz Premierę Nowego Citroëna C-Elysee. Zobaczymy także charyzmatycznego C4 Cactusa , rodzinne i ultrakomfortowe C4 Picasso i pojemny model Citroën SpaceTourer.

Komfort to nie tylko wynikowa tłumienia nierówności drogi czy też zapewnienia komfortowych siedzeń, ale szereg elementów, które sprawiają, że w Citroënie czujemy się dobrze. Podczas Poznań Motor Show 2017, Citroën zaprasza na stoisko, które w myśl programu Citroën Advanced Comfort® będzie zapowiedzią nowego formatu wnętrz punktów sprzedaży marki w Polsce.

OFENSYWA MODELI Z SEGMENTU B – wygodne i stylowe

Citroën C1, uosabia nową filozofię francuskiej marki oferując więcej designu, więcej komfortu i wygody w codziennym użytkowaniu dzięki kompaktowym wymiarom (dł. 3,46 m), zwrotności (promień skrętu 4,80 m), które umożliwiają sprawne poruszanie się po najbardziej zatłoczonych zakątkach miasta. To również komfort zawieszenia na najwyższym poziomie i idealne trzymanie się drogi. Więcej użytecznych technologii, a wszystko to w rozsądnym budżecie od 36 200PLN i z niskimi kosztami użytkowania wynikającymi z ograniczonej masy (840 kg) i zastosowania najnowszej generacji silników benzynowych, dzięki którym Nowy Citroën C1 plasuje się na najlepszym poziomie w segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowy Citroën C3, barwną osobowością oraz świeżym i optymistycznym designem zrywa z utartymi kanonami w tym segmencie. Dzięki dwubarwnemu nadwoziu z trzema kolorami dachu do wyboru, i stylowi dalekiemu od stereotypów segmentu, nowy model jest od razu rozpoznawalny. Jednocześnie Nowy C3 jest praktyczny; wyposażony jest w unikalne panele Airbump®, które chronią nadwozie przed uszkodzeniami. Z kolei większy prześwit i wysoka pozycja za kierownicą dają poczucie bezpieczeństwa i komfort zajmowania miejsca w kabinie. Wnętrze Nowego C3 zostało zaprojektowane z założeniem, aby pasażerowie czuli się dobrze i regenerowali swoje siły. Jest więc przytulne, nowoczesne, intuicyjne i wygodne. Nowy Citroen C3 redefiniuje komfort podróżowania w swej kategorii, wyjątkowymi fotelami, tapicerskimi obiciami deski rozdzielczej konsekwentną ergonomią i technologiami, które pozwalają po prostu cieszyć się jazdą. Schowki zostały zaprojektowane i rozmieszczone w możliwie najbardziej funkcjonalny sposób, a bagażnik ma objętość blisko 300 litrów. Wygoda w kabinie to również intuicyjne w obsłudze elementy sterujące, takie jak centralny 7-calowy tablet dotykowy.

W nowym C3 po raz pierwszy na świecie Citroën proponuje ConnectedCAMCitroën™, multimedialną kamerę o kącie widzenia 120°, full HD i rozdzielczości 2 milionów pikseli, wyposażoną w GPS i pamięć wewnętrzną 16 GB. Kamera jest umieszczona za lusterkiem wstecznym na przedniej szybie rejestruje obraz widziany przez kierowcę przed samochodem.

Nowy Citroën C-Elysee – Premiera w Poznaniu – ceny od 41 090 PLN

Nowy Citroën C-Elysée, zostanie premierowo zaprezentowany na Poznań Motor Show 2017. Znany z komfortu i przestronności, czerpie z bogatego doświadczenia Marki w zakresie układów jezdnych, jakości i zastosowanych technologii. Jest idealną propozycją dla klientów poszukujących atrakcyjnego sedana w przystępnej cenie. Model charakteryzuje się doskonałym trzymaniem się drogi i wysokim komfortem jazdy niezależnie od nawierzchni. Kompaktowy z zewnątrz, oferuje na tylnych siedzeniach przestrzeń godną pojazdów o większych gabarytach oraz duży bagażnik o pojemności 506 l. Citroën C-Elysée to nowoczesny, przestronny i solidny sedan. Wierny filozofii Marki Citroën, oferującej intuicyjne technologie z zakresu komfortu, model został wyposażony w 7'' dotykowy tablet, nową grafikę tablicy zegarów, która  zwiększyła jej przejrzystość ale także w kamerę cofania i najnowszej generacji radio oraz nawigację online sterowane dotykowym tabletem o przekątnej 7''.

                                                                                                                                                                                

TECHNOLOGIE ZWIĘKSZAJĄCE KOMFORT PODRÓŻY – Citroën C4 Picasso i  Citroën SpaceTourer

 

Niezwykle przydatne i skuteczne systemy wspomagania prowadzenia to pierwszy konkretny krok w kierunku samochodów autonomicznych i connected cars. W przypadku Citroëna to już rzeczywistość. W gamie marki dostępne są liczne systemy wspomagania, zapewniające bardziej bezpieczną i komfortową jazdę :

- System monitorujący zmęczenie kierowcy (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze, a wkrótce również w Nowym C3) reaguje ostrzeżeniem w razie wykrycia pierwszej niezamierzonej zmiany toru jazdy. Wraz z sygnałem dźwiękowym pojawia się komunikat „zachowaj czujność”;

-System monitorowania  ograniczeń prędkości (dostępny w Nowym C3, Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i podaje odpowiednią informację na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Właściwa prędkość może być zostać zapisana jako zadana dla regulatora / ogranicznika prędkości.

-System automatycznego przełączania świateł mijania i drogowych (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) zwiększa komfort prowadzenia nocą i podnosi bezpieczeństwo dzięki automatycznej zmianie świateł z drogowych na mijania (i odwrotnie) w zależności od sytuacji na drodze.

-Funkcja Distance Alert (ostrzeżenie o niebezpieczeństwie kolizji, dostępna w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) pozwala na uprzedzenie kierowcy o ryzyku kolizji jego samochodu z poprzedzającym go pojazdem na drodze, przy prędkości powyżej 30 km/h. Sygnały dźwiękowe i graficzne poprzedzają aktywację funkcji automatycznego hamowania.

-Active City Brake (dostępny w C1 i Berlingo) to system aktywnego hamowania w mieście, który umożliwia uniknięcie kolizji przy prędkości poniżej 30 km/h. Jego reakcja jest dostosowana do sytuacji - od sygnału dźwiękowego i świetlnego, przez wspomaganie hamowania po aktywację układu hamulcowego bez udziału kierowcy w zależności od stopnia zagrożenia.

-Active Safety Brake (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze, a wkrótce również i w Nowym C3) to układ hamowania w sytuacjach awaryjnych, który pozwala uniknąć kolizji przy jeździe z maksymalną prędkością. Zamontowana przy górnej krawędzi przedniej szyby wykrywa przeszkody znajdujące się przed samochodem, np. inne samochody jadące w tym samym kierunku lub stojące w miejscu. W razie wykrycia ryzyka kolizji informuje o tym kierowcę. W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu.

-Aktywny regulator prędkości (dostępny w SpaceTourerze) za pomocą czujnika radaru wbudowanego w przedni zderzak, umożliwia dostosowanie prędkości do prędkości pojazdu jadącego z przodu. System automatycznie reguluje prędkość i umożliwia wyhamowanie samochodu do 20 km/h wyłącznie poprzez sterowanie pedałem gazu.

-Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop (dostępny w Nowych C4 Picasso) dzięki umieszczonemu z przodu radarowi, wykrywa obecność pojazdów jadących z przodu i automatycznie utrzymuje uprzednio określoną przez kierowcę bezpieczną odległość, odpowiednio sterując hamowaniem bądź przyspieszaniem aż do całkowitego zatrzymania. System jest aktywny przy prędkościach od 30 do 180 km/h. Umożliwia kontrolę prędkości, odległości między pojazdami oraz ograniczanie przyspieszania przy pokonywaniu zakrętów.

-System kontroli pasa ruchu (LDWS) (dostępny w C1, Nowym C3, C4,i SpaceTourerze) za pomocą sygnału dźwiękowego i kontrolki na tablicy ostrzega kierowcę o przekroczeniu przez samochód linii pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu.

-System aktywnego monitorowania pasa ruchu (dostępny w Nowych C4 Picasso) pomaga walczyć ze spadkiem koncentracji czy też zwykłej nieuwagi za kierownicą. Działa przy prędkości powyżej 65 km/h. Za pomocą umieszczonej przy górnej krawędzi przedniej szyby kamery umożliwiającej rozpoznawanie poziomych znaków drogowych system koryguje tor jazdy pojazdu i ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka przekroczenia linii bez włączenia kierunkowskazu. Jeśli kierowca chce utrzymać wybrany tor jazdy, może zapobiec korekcie systemu przytrzymując mocniej kierownicę.

-System kontroli martwego pola (dostępny w Nowym C3, 4 i SpaceTourerze) za pomocą kontrolki wbudowanej w lusterko zewnętrzne ostrzega kierowcę o pojawieniu się innego samochodu w martwym polu widzenia (z prawej lub lewej strony) ;

-System aktywnej kontroli martwego pola (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) ostrzega kierowcę za pomocą kontrolki wbudowanej w lusterko zewnętrzne o pojawieniu się innego samochodu w martwym polu widzenia (z prawej lub lewej strony). Jeśli funkcja aktywnego alarmu niezamierzonego przekroczenia Linii jest włączona, a kierowca mimo wszystko włączy kierunkowskaz i zacznie skręcać w stronę, po której porusza się pojazd w martwym polu, system zwiększy opór w układzie kierowniczym, aby odwieść kierowcę od manewru i zapobiec kolizji.

-Park Assist (dostępny w C4 Cactus i Nowych C4 Picasso) ułatwia parkowanie poprzez przejęcie kontroli nad manewrem. Kierowca musi jedynie wciskać pedał gazu i hamulca, system zajmuje się resztą. Współpracuje z wspomaganiem parkowania przodem i tyłem, kamerą cofania oraz systemem pomiaru wolnego miejsca. Może również być podłączony do systemu Vision 360, który wyświetla widok otoczenia samochodu widziany z góry.

Te systemy wspomagania prowadzenia jak i inne, które pojawią się w przyszłych samochodach marki przybliżają nas do samochodu autonomicznego i connected cars, których zapowiedzią są trwajce testy modelu Grand C4 Picasso, który przejechał już drogami Europy przeszło 120 000 km w trybie autonomicznym.

Top