Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies
Chcesz wypróbować samochód?

Skorzystaj z formularza, aby określić samochód, który chcesz wypróbować. Twoje zgłoszenie zostanie przekazane do odpowiedniego punktu sprzedaży.

Zamknij
Chcesz otrzymać materiały informacyjne?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie katalogu wybranego modelu Citroëna.

Zamknij
Chcesz otrzymać ofertę handlową?

Dostępny tutaj formularz ułatwi Ci zamówienie oferty handlowej na wybrany model Citroëna. Zgłoszenie zostanie przekazane do wskazanego punktu sprzedaży.

Zamknij

Pure Tech ponownie Silnikiem Roku

Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech już po raz drugi z rzędu został wybrany „Silnikiem Roku” w swojej kategorii.

Podczas 18. edycji Nagród „Silnika Roku”, która miała miejsce w Stuttgarcie 1 czerwca br., międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało nagrodę Silnika Roku, w kategorii 1-1,4 litra pojemności, trzycylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu PureTech 1,2 l, opracowanemu przez Grupę PSA. Przyznanie tej nagrody już drugi rok z rzędu jest wyrazem uznania branży motoryzacyjnej dla tej jednostki, produkowanej w zakładach Française de Mécanique we francuskim Douvrin.

Grupa PSA zwiększa produkcję silników benzynowych nowej generacji

W związku z popularnością gamy trzycylindrowych silników benzynowych Grupa PSA podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych w tym zakresie, aby wesprzeć proces ograniczania negatywnego wpływu emisji CO2 na środowisko. Od momentu rozpoczęcia produkcji w 2014 r. z linii produkcyjnej w Douvrin zeszło ponad 370 tys. sztuk silników turbodoładowanych PureTech. Dodatkowo zostanie uruchomiona produkcja w zakładach Trémery we wschodniej Francji. Do roku 2018 łączna produkcja turbodoładowanych silników benzynowych wzrośnie do 670 tys. sztuk rocznie.

Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 przy optymalizacji osiągów samochodów

Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech został opracowany przy wykorzystaniu aż 120 patentów, co pozwoliło na obniżenie emisji o 18% w porównaniu z czterocylindrową jednostką poprzedniej generacji. Nagrodzony silnik ma na swoim koncie dwa rekordy pod względem niskiego zużycia paliwa. Pierwszy z nich został pobity w Europie w 2014 r. w samochodzie z manualną skrzynią biegów. Drugi został osiągnięty w tym roku w Chinach, gdzie pojazd z automatyczną skrzynią biegów przejechał na jednym baku 1878 kilometrów osiągając rekordowo niskie zużycie 2,93 l/100 km. Silnik turbodoładowany PureTech oferuje także poziom komfortu jazdy należący do najwyższych na rynku - i to nawet przy najniższych prędkościach – a także jeden z najwyższych momentów obrotowych przy niskiej prędkości obrotowej, tj. 230 Nm. Silniki PureTech o pojemności 1,2 l i mocy 110 KM oraz 130 KM montowane są w samochodach z segmentu B i C. Na rynek weszły w marcu 2014 r., w modelach Citroën C4 Picasso i Peugeot 308. Obecnie montowane są w ponad 60 różnych modelach na całym świecie, w tym w najnowszej wersji Peugeot 3008, którego międzynarodowa premiera odbyła się 23 maja 2016 r.

Nawiązując do otrzymanej nagrody Christian Chapelle, kierujący Dyrekcją odpowiedzialną za konstrukcję układów napędowych i podwozia w Grupie PSA, powiedział: - „Zdobycie tej nagrody po raz drugi z rzędu świadczy o uznaniu dla naszych umiejętności technologicznych oraz pracy nad optymalizacją silników i minimalizacją ich negatywnego wpływu na środowisko bez rezygnacji z wysokich osiągów.” 

Top