Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:PL] [cle1: SECONDES Lang:PL]
Zamknij
Zamknij
Zamknij

PIERWSZE TESTY CITROËNA C3 R5!

Po trwających rok badaniach, obliczeniach i pracy projektowej Citroën Racing przeszedł do fazy testów rozwojowych modelu C3 R5. Ten całkiem nowy projekt został stworzony do rajdów i jest przeznaczony dla klientów zewnętrznych. Zgodnie z planem ma zostać wzorcem w swojej klasie. 


Regulacje R5, sformułowane przez FIA i wprowadzone w 2013 r., doprowadziły do narodzin nowej generacji samochodów rajdowych. Zostały zaprojektowane dla zespołów i kierowców prywatnych, ich koszt został wyraźnie zredukowany, dzięki czemu zyskały przydomek "mini-WRC". Wynika to z ich charakterystyki - mają napęd na 4 koła, silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem generujący moc około 280 KM, sekwencyjną półautomatyczną skrzynię biegów itp.

Prace nad koncepcją Citroëna C3 R5 zaczęły się mniej więcej rok temu. Projektowanie i obliczenia były wsparte testami większości podzespołów mechanicznych, realizowanymi przez samochody prototypowe w naturalnych warunkach od początku 2017 r.

Citroën C3 R5 2

"Prezentując po raz pierwszy kompletny samochód pokazujemy wersję, która będzie bardzo zbliżona do egzemplarzy oferowanych klientom. Jazdy testowe są przeprowadzane na nawierzchniach szutrowych o zróżnicowanej przyczepności, by sprawdzić wytrzymałość konstrukcji i odpowiednio dobrać finalne ustawienia" - tłumaczy Pierre Budar, Dyrektor Rozwoju w dziale Samochodów Rajdowych dla Klientów Zewnętrznych. "Wiele cech łączy C3 R5 z C3 WRC: na przykład klatka bezpieczeństwa została zaprojektowana przez ta samą osobę. Niektóre istniejące rozwiązania przeprojektowano i wykorzystano w nowej odsłonie, dostosowując je do ograniczeń wynikających z zasad małoseryjnej produkcji. Podobnie z silnikiem - został opracowany na bazie wersji produkcyjnej z uwzględnieniem większych obciążeń, podniesiono jego osiągi i zwiększono wytrzymałość. W rezultacie udało się nam stworzyć kompletny, spełniający oczekiwania produkt, który pomoże naszym klientom realizować ich sportowe cele".

Citroën C3 R5 3

Po zakończeniu pierwszych sesji testowych Citroën Racing będzie kontynuował rozwój C3 R5 zarówno na szutrze, jak i asfalcie, by samochód spełnił oczekiwania kierowców o różnych profilach. Celem jest stworzenie wszechstronnego samochodu rajdowego. Homologacja FIA jest przewidziana na 2018 r.

Top