Używamy plików cookies, aby dostosować pokazywane treści do Twoich zainteresowań. Brak akceptacji stosowania plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony i dostępność niektórych informacji.

Dowiedz się więcej na temat plików cookies

Przekierowanie nastąpi za sekund

15 RAJD SARDYNII

Sytuacja na trasie Rajdu Sardynii WRC sprawiła, że załogi zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT niedługo po starcie musiały poprzestać na obronie zajmowanych pozycji. W tej roli zawodnicy Citroëna zaprezentowali pewną, regularną jazdę przez pozostałe dni weekendu, zakończoną zajęciem piątego i szóstego miejsca na mecie.

W rajdach WRC rozgrywanych na trasach szutrowych bardzo ważne jest zajęcie wysokich pozycji w pierwszym etapie. W przeciwnym razie zasada odwróconej kolejności startowej powoduje, że w dwóch kolejnych dniach rywalizacji zawodnik wyrusza na trasy jako jeden z pierwszych. Wtedy odkurzanie szutru z warstwy sypkiego pyłu zalegającego na jego powierzchni wydłuża czas przejazdu i jednocześnie ułatwia zadanie jadącym później rywalom.
W zakończonym w niedzielę Rajdzie Sardynii zupełnie nieoczekiwanym czynnikiem, który pomieszał karty w grze, był piątkowy intensywny deszcz. Opady w sezonie letnim na tej śródziemnomorskiej wyspie to ewenement.
Dla zespołu Citroën Total Abu Dbabi WRT oznaczały one poważne komplikacje już na starcie.
W pierwszym etapie rajdu Craig Breen miał wyznaczoną ósmą pozycję startową, a Mads Østberg dziesiątą. O ile w normalnych warunkach, na suchej nawierzchni byłoby to okazją do ataku na miejsca w czołówce, na drogach mokrych i błotnistych start z dalekich pozycji jest bardzo niekorzystny. Kierowcy z końca stawki brną w błocie rozrzuconym przez pierwsze auta i niemal zawsze zaliczają gorsze czasy. Zespół nie dał jednak za wygraną, a Østberg zabłysnął nawet dwoma świetnymi wynikami – był drugi na OS2 i OS9, dowodząc dużych postępów w opanowaniu wciąż nowego dla siebie samochodu, Citroëna C3 WRC.

Top