
15 RAJD SARDYNII
Sytuacja na trasie Rajdu Sardynii WRC sprawiła, że załogi zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT niedługo po starcie musiały poprzestać na obronie zajmowanych pozycji. W tej roli zawodnicy Citroëna zaprezentowali pewną, regularną jazdę przez pozostałe dni weekendu, zakończoną zajęciem piątego i szóstego miejsca na mecie.
W rajdach WRC rozgrywanych na trasach szutrowych bardzo ważne jest zajęcie wysokich pozycji w pierwszym etapie. W przeciwnym razie zasada odwróconej kolejności startowej powoduje, że w dwóch kolejnych dniach rywalizacji zawodnik wyrusza na trasy jako jeden z pierwszych. Wtedy odkurzanie szutru z warstwy sypkiego pyłu zalegającego na jego powierzchni wydłuża czas przejazdu i jednocześnie ułatwia zadanie jadącym później rywalom.
W zakończonym w niedzielę Rajdzie Sardynii zupełnie nieoczekiwanym czynnikiem, który pomieszał karty w grze, był piątkowy intensywny deszcz. Opady w sezonie letnim na tej śródziemnomorskiej wyspie to ewenement.
Dla zespołu Citroën Total Abu Dbabi WRT oznaczały one poważne komplikacje już na starcie.
W pierwszym etapie rajdu Craig Breen miał wyznaczoną ósmą pozycję startową, a Mads Østberg dziesiątą. O ile w normalnych warunkach, na suchej nawierzchni byłoby to okazją do ataku na miejsca w czołówce, na drogach mokrych i błotnistych start z dalekich pozycji jest bardzo niekorzystny. Kierowcy z końca stawki brną w błocie rozrzuconym przez pierwsze auta i niemal zawsze zaliczają gorsze czasy. Zespół nie dał jednak za wygraną, a Østberg zabłysnął nawet dwoma świetnymi wynikami – był drugi na OS2 i OS9, dowodząc dużych postępów w opanowaniu wciąż nowego dla siebie samochodu, Citroëna C3 WRC.