Przekierowanie nastąpi za sekund

Ami One Concept: wizja miejskiej mobilności dla każdego!

Citroën pisze kolejny rozdział swojej stuletniej historii innowacyjności i odwagi w dążeniu do nieskrępowanej mobilności. Podczas tegorocznego Salonu Genewskiego marka zaprezentuje Ami One Concept, przełomowy projekt elektrycznego pojazdu, który dzięki cyfrowej technologii proponuje całkiem nowe doświadczenie w obszarze miejskiej mobilności. Ami One Concept to jeszcze więcej wolności i radości z życia!    
Projekt jest wierny wartościom, które łączy hasło Marki: “Inspired by You”. Ami One Concept to odpowiedź na nowe trendy w zakresie eksploatacji samochodów oraz wyzwania związane z transformacją energetyczną w miastach.   
Koncepcyjny pojazd realizuje wizję marki Citroën, odnoszącą się do pojęcia wolności w mieście. Definiuje ją hasło #LibertyElectriCityMobility, czyli wolność użytkowania, wolność poruszania się i wolność bycia nowoczesnym.

Począwszy od 1919 r. historia Citroëna zawsze odzwierciedlała ducha swoich czasów. Marka prezentowała bezkompromisowe, rewolucyjne modele, które stawały się ikonami motoryzacji i były podziwiane przez jej wielbicieli. Podczas tegorocznego Salonu Genewskiego Citroën pokaże się w nowej odsłonie i zaprezentuje projekt, który redefiniuje pojęcie miejskiej mobilności. Tak, jak 2CV w swoim czasie zapewnił wielu wolność przemieszczania się, Ami One Concept proponuje każdemu swobodę poruszania się w mieście. Pojazd ma jednocześnie unikalny i popularny charakter. To całkiem nowe doświadczenie w świecie motoryzacji.  

Obejrzyj “Manifest”, materiał video prezentujący zamysł projektantów Ami One Concept:  

WOLNOŚĆ UŻYTKOWANIA: DOSTĘPNY DLA KAŻDEGO, DOSTOSOWANY DO INDYWIDUALNYCH POTRZEBWizja miejskiej mobilności w wydaniu Citroëna opiera się na w 100% cyfrowym, spersonalizowanym doświadczeniu klienta, w którym dominuje harmonia, spokój i łatwość użytkowania.  

MIEJSKI ŚRODEK TRANSPORTU DLA KAŻDEGO: BEZ PRAWA JAZDY

Ten nowy, unikalny pojazd miejski to owoc nowych kierunków eksploracji Citroëna, związanych z procesem transformacji energetycznej w miastach. Celem Marki jest zwiększenie możliwości w zakresie miejskiej mobilności. Citroën zaprojektował Ami One Concept jako alternatywę dla transportu publicznego (autobusów, tramwajów i metra) i pojazdów dwukołowych (rowerów, skuterów i hulajnóg). Ten ultrakompaktowy (długość 2,5 m), dwumiejscowy pojazd zapewnia użytkownikom wyjątkową poręczność w warunkach miejskich. Design oraz konstrukcja praktycznego i funkcjonalnego nadwozia podkreślają solidność i zapowiadają całkiem nowe doświadczenia za kierownicą. Zamknięta kabina chroni pasażerów przed złą pogodą. Pojazd jest dostępny dla wszystkich, którzy ukończyli 16 lat (w większości państw europejskich, w zależności od przepisów). Ami One Concept jest zaprojektowany z myślą o klientach mieszkających w miastach, z prawem jazdy lub bez, których łączy zamiłowanie do wolności przemieszczania się.  

CYFROWA TECHNOLOGIA – KLUCZ DO NOWEGO DOŚWIADCZENIA MOBILNOŚCI

Ami Concept One jest wierny wartościom hasła Marki — “Inspired by You”. Pojazd ten jest w pełni połączony z cyfrowym światem i jest jego integralną częścią, od fazy projektu do etapu finalnej eksploatacji. Świat ten umożliwia zastosowanie innowacyjnych rozwiązań dla klienta typu “on demand” na każdym kroku procesu (prezentacja online, umówienie jazdy próbnej, konfiguracja usług, zamówienie i dostawa). Umożliwia również klientom wybranie najbardziej optymalnej formuły użytkowania. Cyfrowe doświadczenie znajduje swoją kontynuację w postaci aplikacji mobilnej, umożliwiającej zarządzanie pojazdem i wykonywanymi przejazdami.

Obejrzyj materiał video “Doświadczenie klienta”, opisujący podróż klienta przez wszystkie etapy procesu:

WOLNOŚĆ PORUSZANIA SIĘ W MIEŚCIEUkazując szerokiej publiczności ten koncepcyjny pojazd Marka prezentuje w pełni elektryczne rozwiązanie, odpowiadające na wyzwania miejskiej mobilności. Ami One Concept to wolność à la Citroën! Pojazd jest prawdziwą odpowiedzią na potrzeby mieszkańców miast. Ami One Concept jest łatwym w eksploatacji środkiem transport dla dwóch osób, który doskonale sprawdzi się zwłaszcza w strefach z ograniczeniem ruchu samochodów z silnikami spalinowymi.  

WSZYSTKIE ZALETY TECHNOLOGII ELEKTRYCZNEJ W CENTRACH MIAST

Zerowa emisja CO2

Ami One Concept podąża za zmianami społecznymi. To nowa koncepcja mobilności, która nawiązuje do aktualnych i przyszłych wyzwań stawianych nowoczesnym miastom. Ami One Concept jest zasilany wyłącznie silnikiem elektrycznym, dzięki czemu umożliwia dostęp do centrów miast i dba o środowisko naturalne przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. Pojazd idealnie dopasowuje się do rytmu życia w mieście. Prędkość maksymalna wynosi 45 km/h, pojazd osiąga ją bez emisji dwutlenku węgla. Dzięki zasięgowi sięgającemu 100 km Ami One umożliwia wykonanie wielu przejazdów dziennie, jednorazowych czy regularnych. Umieszczone pod podłogą akumulatory litowo-jonowe można z łatwością doładować korzystając z kabla elektrycznego. Po podłączeniu do miejskiej stacji ładowania lub stacji Wallbox bateria napełni się po zaledwie 2 godzinach. Ami One Concept można również ładować z domowego gniazdka 230 V, korzystając z przedłużacza.

Cisza

Ami One Concept dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego pracuje wyjątkowo cicho. Jest przy tym bezpieczny dla otoczenia. Emituje specjalny dźwięk, który został opracowany przez agencję Start-Rec oraz projektantów Citroëna. Odzwierciedla on najważniejsze aspekty charakteru tego pojazdu. Odgłos ten tworzy oryginalna, organiczna muzyka łącząca męskie i żeńskie głosy, w niczym nie przypominająca stereotypowych, maszynowych dźwięków. Podkreśla on wyjątkowość Ami One i jednocześnie spełnia wymogi nowej unijnej regulacji, wprowadzonej w życie 1 stycznia 2019 r. Zgodnie z jej zapisami ze względów bezpieczeństwa pojazdy elektryczne muszą przy niskich prędkościach emitować sztuczny dźwięk, ostrzegający pieszych.

ULTRAKOMPAKTOWY: ZWINNOŚĆ BEZ OGRANICZEŃ

Ami One Concept został zaprojektowany do eksploatacji w mieście. Nadwozie ma geometryczne kształty i ultrakompaktowe wymiary. Pojazd stoi pewnie na 18’’ czteroramiennych obręczach i sprawia wrażenie, jakby był wyrzeźbiony z jednej bryły o długości 2,5 m i wysokości 1,5 m. Ami One Concept bez wątpienia budzi poczucie bezpieczeństwa. Wygląda solidnie, obiecuje nadzwyczajną zwinność i poręczność oraz wyjątkową łatwość parkowania.  

INTUICYJNY I POŁĄCZONY Z CYFROWYM ŚWIATEM

Sprytne rozwiązania i nowoczesne technologie są zgrupowane wokół “Drive POD”, centrum zarządzania wszystkimi funkcjami pojazdu.

Ami One Concept to w pełni cyfrowy miejski środek transportu, w którym smartfon pełni funkcję centralnego interfejsu łączącego człowieka z pojazdem. Zapewniaja on intuicyjne i harmonijne prowadzenie. Użytkownicy dostają się do wnętrza Ami One Concept za pośrednictwem smartfona. Drzwi otwiera się i zamyka skanując kod QR, znajdujący się na aluminiowej podstawie klamek. Po zajęciu miejsca w fotelu kierowca umieszcza smartfon w odpowiednim miejscu, wyposażonym w funkcję ładowania indukcyjnego. W tym momencie dialog między kierowcą a pojazdem rozpoczyna się. Aplikacje, z których korzysta kierowca, wyświetlają się w formie dymków na płytce w polu widzenia kierowcy. Wyświetlacz Head-Up może prezentować również funkcje zaawansowane, jak zarządzanie multimediami czy nawigacją, dodatkowo zwiększając pozytywne wrażenia z jazdy. Interfejs łączący kierowcę z Ami One Concept pełni również funkcję osobistego asystenta, ułatwiającego komunikację z samochodem. Zarządzanie nim odbywa się za pośrednictwem dwóch przycisków na kierownicy: jeden uruchamia polecenia głosowe, drugi umożliwia przewijanie menu aplikacji.  

Intuicyjny, minimalistyczny zestaw wskaźników z 5’’ ekranem wyświetla najważniejsze informacje (prędkość, kontrolki kierunkowskazów itp.). Jego grafika nawiązuje do akcentów kolorystycznych obecnych na materiałach, którymi wykończono wnętrze (Orange Mécanique i Out of the Blue). Projektanci przewidzieli dwa typy czcionek. Pierwsza ma dość naturalną formę, druga - wykorzystana na prędkościomierzu - jest bardziej technologiczna, zainspirowana geometrycznymi kształtami Ami One Concept i historycznymi szewronami Citroëna. Graficzny interfejs nawiązuje do cech ludzkich. Stylizowane, wirtualne oczy przekazują emocje i prowadzą dialog z użytkownikiem (ostrzeżenie, pytanie itp.).

Z prawej strony “Drive POD” znajduje się tuba kryjąca przycisk startera oraz ostrzeżenia, przełącznik automatycznej skrzyni biegów oraz głośnik Bluetooth z regulacją głośności.  

WOLNOŚĆ BYCIA NOWOCZESNYM: NEXT-GEN DESIGN

Styl to kluczowa wartość dla Citroëna na przestrzeni ostatnich 100 lat. Samochody Marki były zawsze bezbłędnie rozpoznawane. Historia Citroëna to dowód unikalnego podejścia do designu, od modelu Traction Avant przez 2 CV, Ami 6 czy CX po Nowego SUV-a C5 Aircross. Ami One Concept wpisuje się w tę tradycję w kreatywny sposób reinterpretując wzorce stylistyczne. Minimalistyczne kształty i oryginalne rozwiązania graficzne sprawiają, że ten dwumiejscowy pojazd już od pierwszej chwili zaskakuje i przyciąga uwagę.  

POMYSŁOWY DESIGN

Ami One Concept to wirtuozerski projekt, który spełnia wszystkie kryteria popularnego pojazdu miejskiego. Jest jednocześnie inteligentny i ekonomiczny. Zastosowanie symetrycznych komponentów daje całkiem nowe możliwości. Identyczne drzwi boczne po prawej i lewej stronie otwierają się w odwrotną stronę. Drzwi kierowcy otwierają się do tyłu, co umożliwia lepszy dostęp do wnętrza. Drzwi pasażera pracują w konwencjonalny sposób. Panele nadwozia z przodu i z tyłu są identyczne, zamontowano je w odwrotny sposób (górna część przedniego panelu jest dolną tylnego). Identyczne są również zderzaki (częściowo zakryte z przodu i otwarte z tyłu, umożliwiające zamontowanie tablicy rejestracyjnej). Identyczne błotniki zamontowano ukośnie przy zderzakach z przodu i z tyłu. Identyczne są również panele progowe z obu stron. Światła przednie do jazdy dziennej LED oraz lampy tylne są zamienne (prawy/lewy). Cztery elementy, z których zbudowano lusterka zewnętrzne i klamki, złożone są w różnych konfiguracjach. Każdy element nadwozia jest solidny i łatwy w zamontowaniu. Jakość montażu jest wyjątkowo wysoka. Kabina jest zracjonalizowana pod kątem ilości wykorzystanych materiałów i ich wykończenia zgodnie z zasadami inteligentnego projektowania, które są widoczne w każdym aspekcie realizacji koncepcji Ami One.  

DESIGN NADWOZIA: UNIKALNY I SYMETRYCZNY, Z NOWĄ IDENTYFIKACJĄ ŚWIETLNĄ

Nowa gama modeli Citroëna symbolizuje moc i harmonię, czego symbolem jest wprowadzony w 2013 r. design przodu z dwurzędową identyfikacją świetlną i wyrazistymi liniami poziomymi. Ami One Concept modernizuje wizerunek Marki wprowadzając nową, bardziej wyrafinowaną graficzną identyfikację świetlną w duchu high-tech. Inspiracją jest dla niej wygląd koncepcyjnego modelu CXperience. Nowy przód zachowuje koncepcję dwóch poziomów, subtelnie łączy je jednak linia świetlna w kształcie litery V. Potęguje ona ekspresyjny wygląd przodu jednocześnie podkreślając jego elegancki styl. Dzięki „unoszącej się” strukturze światła LED i kierunkowskazy zyskują finezyjny wygląd. To sprawia, że Ami One Concept nie sposób pomylić z żadnym innym pojazdem. Ten motyw stylistyczny powtarza się w designie lamp tylnych (patrz poniżej), łączącym harmonijny wygląd z akcentami typowymi dla Marki.

DESIGN WNĘTRZA:  NEXT-GEN I CITROËN ADVANCED COMFORT

Ami One Concept jest niepowtarzalny zarówno w środku, jak i na zewnątrz! Next-Gen design znajduje kontynuację w kaninie. Jest zainspirowany innymi dziedzinami projektowania, czego rezultatem jest przełamujące schematy, komfortowe wnętrze.  Ami One Concept jest realizacją nowoczesnej wizji programu Citroën Advanced Comfort®. Oprócz cichej jazdy i starannego doboru materiałów atutem kokpitu jest doskonałe doświetlenie dzięki dużej powierzchni przeszklonej — szybie przedniej, szybom bocznym i szybie tylnej.

Obejrzyj materiał video o designie:

LIFESTYLE’OWE GADŻETY ZAINSPIROWANE CHARAKTEREM AMI ONE CONCEPT Gadżety zainspirowane Ami One Concept dostępne są w sklepie internetowym www.lifestyle.citroen.com, aktywnym w następujących krajach: Francja, Portugalia, kraje Beneluksu, Hiszpania, Włochy, Austria, Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Irlandia i Polska.   

Obejrzyj materiał video o lifestyle’owych gadżetach:

Top