Przekierowanie nastąpi za sekund

SETNE ZWYCIĘSTWO W WRC!

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zaprezentowali podczs ostatniego etapu heroiczną postaw  i wygrali Rajd Monte-Carlo najmniejszą różnicą w czasową w historii tej imprezy. Mała różnica czasowa świadczy o wysokiej intensywności walki i włożonym w zwycięstwo wysiłku, który przełożył się na setne zwycięstwo w WRC w roku świętowania stulecia marki!

• Przystąpienie do ostatnich 13,58 km Rajdu Monte Carlo rozgrywanego na 324 kilometrowej trasie z zapasem nad drugim zawodnikiem  zaledwie 0,4 sekundy wymaga zachowania niesamowicie chłodnej głowy. Tym bardziej, gdy problemy z przepustnicą utrudniają zachowanie koncentracji.  Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, sześciokrotni mistrzowie świata, opanowali do perfekcji sztukę radzenia sobie z presją w tego typu sytuacjach, pokazując swój kunszt po raz kolejny. Drugi czas na ostatnim odcinku specjalnym prowadzacym z La Cabanette na przełęcz Braus wystarczył do odniesienia siódmego zwycięstwa w Księstwie z różnicą wynoszacą jedynie 2,2 sek. Dokonali tego w pierwszym starcie za kierownicą C3 WRC! Rezultat oznacza także wyrównanie rekordu siedmiu zwycięstw i potwierdza jedność, jaką ze swoim nowym samochodem tworzą Sébastien i Julien.

• Ten wspaniały wynik jest jednocześnie setnym zwycięstwem zespołu Citroën Racing w Rajdowych Mistrzostwach Świata,  prawie dwadzieścia lat po pierwszym zwycięstwie na tym poziomie rywalizacji odniesionym przez Philippe Bugalski'ego z Jean-Paul Chiaroni, który obecnie pracuje dla zespołu jako szpieg pogodowy. Historyczne osiagnięcie pokazuje ciągłość bycia na szczycie, którą mogą pochwalić się tylko nieliczni producenci.

• Aby uniknąć licznych na trasie Monte Carlo niespodzianek, francuska załoga już od samego początku zaprezentowała dokladnie wyliczone, inteligentne tempo, zajmując po dwóch czwartkowych oesach rozgrywanych po zmroku drugą pozycję. Następnego dnia, popołudniu (OS7), przesunęłi się na czoło klasyfikacji generalnej, w dużej mierze dzięki dwóm zwycięstwom oesowym (OS5 i OS6),  Curbans – Piegut (18.47km) i Valdrome – Sigottier 2 (20.04km), rozgrywanymi w tym roku po raz ierwszy. Po piątkowym etapie zakończonym z przewagą 2,0 sekund, Sébastien i Julien zdołali przeszło dwukrotnie powiększyć przewagę na Agnières en Devoluy – Corps (29.82km), piewszej sobotniej próbie czasowej, najdłuższej w całym rajdzie, w welu partiach pokrytej lodem. Załoga utrzymała prowadzenie przez resztę sobotniego etapu, co oznaczało przystąpienie do drugiego etapu  z przewagą 4,3 sekundy nad drugą załogą. Niedzielny etap obfitował w wymianę ciosów z najbliższymi rywalami, zanim zdołali "wyrwać" zwycięstwo na ostatnich metrach rywalizacji.

• Pomimo że Esapekka Lappi i Janne Ferm byli zmuszeni wycofać się z rajdu po problemach z silnikiem w sobotę rano, zaliczyli udany czwartkoey wieczór po którym zajmowali świetną czwartą pozycję. Z całą pewnością decyzja Citroën Total WRT o włączeniu ich do zespołu była właściwa. Prawdopobnie korzystna pozycja startowa w Rajdzie Szwecji sprawi, że bez wątpienia będą tam stawiani w roli faworytów.

Top