Przekierowanie nastąpi za sekund

CZWARTE Z RZĘDU PODIUM CITROËNA C3 WRC – DRUGIE MIEJSCE ZAŁOGI OGIER/INGRASSIA NA KORSYCE

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia po raz kolejny zademonstrowali swój upór i niezłomną postawę, dzięki czemu w Rajdzie Korsyki, po raz trzeci w tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, wywalczyli miejsce na podium. Dla zespołu Citroën Total World Rally Team to czwarte podium w czterech rozegranych dotychczas rajdach. Dzięki zdobytym punktom Ogier i Ingrassia umacniają się na drugim miejscu w klasyfikacji kierowców, a od lidera dzielą ich tylko dwa punkty. Esapekka Lappi i Janne Ferm zajęli siódme miejsce, które pozwoliło całemu zespołowi umocnić się na drugim miejscu w tabeli producentów. Młoda fińska załoga wzbogaciła swoje doświadczenie o kolejne kilometry za kierownicą Citroëna C3 WRC na trasach asfaltowych.

fot.1_1_70

Na starcie niedzielnego etapu Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zajmowali trzecie miejsce z niewielką, wynoszącą zaledwie 5,1 s przewagą nad kolejną załogą. Już przejazd OS13, najdłuższego (31,85 km) oesu w ostatnim etapie rajdu, wystarczył im do powiększenia tej różnicy do prawie 30 s. Tym samym Ogier nie musiał oglądać się za siebie i mógł przystąpić do ataku na drugie miejsce. Na Power Stage, odcinku wytyczonym w dolinie Fango, z urzekającą panoramą Morza Śródziemnego w tle, Ogier i Ingrassia po raz kolejny dali dowody sportowej determinacji. Zaliczając piąty czas, zdobyli dodatkowy punkt, a przede wszystkim na ostatnim odcinku przed metą awansowali z trzeciej pozycji na drugą. Po Rajdzie Korsyki od prowadzenia w klasyfikacji kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2019 dzielą ich tylko dwa punkty. Ponadto wczorajszy wynik oznacza, że w następnej rundzie, którą będzie Rajd Argentyny w dniach 25-28 kwietnia, nie będą musieli jechać jako zawodnicy otwierający stawkę.

Występ sześciokrotnych mistrzów świata nie był wolny od problemów. Pierwszego dnia rajdu obie załogi narzekały na niewłaściwe ustawienia samochodów. Co gorsza, brak przerwy serwisowej w połowie etapu uniemożliwiał choćby próbę poprawienia tych ustawień. W tej sytuacji doświadczeni Francuzi robili, co w ich mocy, by jak najpełniej wykorzystać istniejące możliwości. Kiedy zjeżdżali do parc fermé na mecie etapu, zajmowali szóste miejsce z perspektywami awansu o dwa kolejne, od rywala z czwartej pozycji dzieliło ich bowiem tylko 10,2 s.
Ogier i Ingrassia przypuścili decydujący atak podczas sobotniego etapu, na dwóch przejazdach zupełnie nowego, bardzo długiego odcinka specjalnego Castagniccia. Szczególnie skuteczny okazał się drugi przejazd francuskiej załogi na zabrudzonej po pierwszym przejeździe nawierzchni – w takich trudnych warunkach, na długiej i skomplikowanej trasie, sześciokrotny mistrz świata mógł wyraźnie uciec rywalom. Dodatkowo pomogły korekty notatek wprowadzone po pierwszym przejeździe. W efekcie Ogier, pomimo wciąż źle prowadzącego się samochodu, zaliczył drugi czas (za pierwszym razem był trzeci). W ten sposób OS Castagniccia w swoich dwóch odsłonach pozwolił francuskiej załodze awansować przed niedzielnym etapem na prowizoryczne podium.
Drugie miejsce w Rajdzie Korsyki to dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassii trzecie miejsce na podium w czterech rozegranych do tej pory rajdach. Z kolei zespół Citroën Total World Rally Team zapisał na swoim koncie podium we wszystkich czterech rundach: w Monte Carlo i w Meksyku wygrali Ogier i Ingrassia, w Szwecji drugie miejsce zajęli Lappi i Ferm, do czego dochodzi drugie miejsce Ogiera na Korsyce. Dzięki tym wynikom zespół z podparyskiego Satory umocnił się na drugiej pozycji w klasyfikacji producentów w sezonie 2019 RMŚ WRC.
Esapekka Lappi i Janne Ferm, borykający się z identycznymi problemami z ustawieniami swojego C3 WRC, wkrótce znaleźli się w sytuacji czasowej, która nie dawała nadziei na awans. Pozostawało im jechać bezpiecznie, pilnować swojej pozycji, a przy tym wykorzystać kilometry dzielące ich od mety na testowanie różnych ustawień samochodu i nabierać doświadczenia w jeździe na asfalcie. Siódme miejsce sprawia, że także oni zaliczyli punkty i przyczynili się do wyniku zespołowego, co jest nagrodą za upór i wytrwałość w obliczu problemu.

fot.2

RAJD KORSYKI – NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA KOŃCOWA
1. Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3:22:59,0
2. Ogier/Ingrassia (Citroën C3 WRC) + 40,3
3. Evans/Martin (Ford Fiesta WRC) + 1:06,6
4. Sordo/Del Barrio (Hyundai i20 WRC) + 1:18,4
5. Suninen/Salminen (Ford Fiesta WRC) + 1:24,6
6. Tänak/Järveoja (Toyota Yaris WRC) + 1:40,0
7. Lappi/Ferm (Citroën C3 WRC) + 2:09,1
8. Loeb/Elena (Hyundai i20 WRC) + 3:39,2
9. Meeke/Marshall (Toyota Yaris WRC) + 5:06,3
10. Latvala/Anttila (Toyota Yaris WRC) + 6:44,6

fot.3_70

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2019 – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW
1. Thierry Neuville – 82 pkt
2. Sébastien Ogier – 80 pkt
3. Ott Tänak – 77 pkt
4. Elfyn Evans – 43 pkt
5. Kris Meeke – 42 pkt
6. Esapekka Lappi – 26 pkt
7. Sébastien Loeb – 22 pkt
8. Dani Sordo – 16 pkt
9. Jari-Matti Latvala – 15 pkt
10. Teemu Suninen – 14 pkt

fot.4_70

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2019 – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW
1. Hyundai WRT – 114 pkt
2. Citroën Total WRT – 102 pkt
3. Toyota Gazoo Racing – 98 pkt
4. M-Sport Ford WRT – 70 pkt

62. RAJD KORSYKI 28-31 MARCA

CZWARTE PODIUM Z RZĘDU DLA C3 WRC. DUET OGIER-INGRASSIA KOŃCZY NA DRUGIM MIEJSCU!

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia nigdy się nie poddają i znani są z uporu w dążeniu do celu. Postawa ta pomogła im wywalczyć na Korsyce trzecie podium w tym sezonie, zespół Citroën Total World Rally Team zdobył dzięki temu czwarte podium w czterech rozegranych rajdach. Duet po zaciętej walce uzyskał drugą lokatę i i w klasyfikacji generalnej traci zaledwie dwa punkty do liderów mistrzostw.   
Esapekka Lappi i Janne Ferm zakończyli rywalizację na siódmej pozycji, dzięki czemu zespół Citroëna umocnił się na drugim miejscu w klasyfikacji producentów. Finowie zdobyli cenne doświadczenie w C3 WRC na asfaltowej nawierzchni. 

C3-WRC-News_625x400
C3-WRC_News5_400x300

WYNIKI TYMCZASOWE
1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3 h 22’59’’0
2. Ogier / Ingrassia + 40’’3
7. Lappi / Ferm + 2’09’’1

C3-WRC_News4_400x300

KLASYFIKACJA GENERALNA MISTRZOSTW ŚWIATA KIEROWCÓW
1. Thierry Neuville – 82 punktów
2. Sébastien Ogier – 80 punktów
6. Esapekka Lappi – 26 punktów

C3-WRC_News1_400x300

KLASYFIKACJA GENERALNA MISTRZOSTW ŚWIATA PRODUCENTÓW
1. Hyundai WRT – 114 punktów
2. Citroën Total WRT – 102 punktów
3. Toyota Gazoo Racing – 98 punktów

RAJD KORSYKI W SKRÓCIE

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zaczęli dzień z przewagą zaledwie 5,1 s nad bezpośrednimi rywalami. Szybko przesunęli się na trzecią lokatę i na SS13, pierwszym i najdłuższym odcinku dnia (31,85 km), zwiększyli dystans do niemal 33 sekund. Power Stage odbył się w malowniczej scenerii doliny Fango z urzekającym tłem w postaci kryształowo niebieskiej wody Morza Śródziemnego. Francuzi kolejny raz pokazali w nim prawdziwego ducha walki zdobywając piąty najlepszy czas i bonusowy punkt. W wyniku nieoczekiwanego incydentu na odcinku końcowym awansowali na drugie miejsce. Dzięki temu zbliżyli się na dwa punkty do liderów klasyfikacji mistrzostw. Oznacza to, że nie będą startowali jako pierwsi z następnej rundzie WRC w Argentynie (25-28 kwietnia).  

Sześciokrotni mistrzowie świata na odcinku otwierającym rajd walczyli z ustawieniami samochodu. Ze względu na brak przerwy serwisowej w trakcie odcinka nie byli w stanie dokonać odpowiednich korekt. Zrobili, co mogli i zakończyli dzień na szóstym miejscu z czasem gorszym o zaledwie 10,2 s względem czwartej ekipy. Następnego dnia z wielkim wysiłkiem walczyli podczas obu przejazdów na nowym odcinku Castagniccia. Na zanieczyszczonych i zniszczonych drogach wykorzystali w pełni swój instynkt drapieżców i już przy pierwszej próbie pokonanej z maksymalną prędkością osiągnęli bardzo dobre tempo. Zdobyli w niej trzeci czas, a w kolejnej – drugi. Wynik ten był dla nich przepustką do miejsca na podium, przed nimi był już tylko krótki odcinek finałowy.  

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia w C3 WRC zakończyli rajd na drugim miejscu. To ich trzecie podium w czterech rozegranych dotąd rajdach. W każdym z nich zespół Citroën Total World Rally Team finiszował na jednej z dwóch najwyższych lokat! Zwyciężył w Monte Carlo i Meksyku (Ogier-Ingrassia), wywalczył drugie miejsca w Szwecji (Lappi-Ferm) i na Korsyce. Team z Satory umocnił się na drugiej lokacie w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata producentów.  

Esapekka Lappi i Janne Ferm również zmagali się z ustawieniami samochodu. Szybko zdali sobie sprawę, że mają niewielkie szanse na nadrobienie zaległości. Zdecydowali się wykorzystać kolejne kilometry rajdu, by sprawdzić różne konfiguracje i ustawienia zdobywając przy tym cenne doświadczenie w C3 WRC na nawierzchniach asfaltowych. Mimo trudności ich determinacja została nagrodzona siódmym miejscem na mecie, które przyczyniło się do umocnienia pozycji zespołu w klasyfikacji generalnej. 

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zaczęli dzień z przewagą zaledwie 5,1 s nad bezpośrednimi rywalami. Szybko przesunęli się na trzecią lokatę i na SS13, pierwszym i najdłuższym odcinku dnia (31,85 km), zwiększyli dystans do niemal 33 sekund. Power Stage odbył się w malowniczej scenerii doliny Fango z urzekającym tłem w postaci kryształowo niebieskiej wody Morza Śródziemnego. Francuzi kolejny raz pokazali w nim prawdziwego ducha walki zdobywając piąty najlepszy czas i bonusowy punkt. W wyniku nieoczekiwanego incydentu na odcinku końcowym awansowali na drugie miejsce. Dzięki temu zbliżyli się na dwa punkty do liderów klasyfikacji mistrzostw. Oznacza to, że nie będą startowali jako pierwsi z następnej rundzie WRC w Argentynie (25-28 kwietnia).  

Sześciokrotni mistrzowie świata na odcinku otwierającym rajd walczyli z ustawieniami samochodu. Ze względu na brak przerwy serwisowej w trakcie odcinka nie byli w stanie dokonać odpowiednich korekt. Zrobili, co mogli i zakończyli dzień na szóstym miejscu z czasem gorszym o zaledwie 10,2 s względem czwartej ekipy. Następnego dnia z wielkim wysiłkiem walczyli podczas obu przejazdów na nowym odcinku Castagniccia. Na zanieczyszczonych i zniszczonych drogach wykorzystali w pełni swój instynkt drapieżców i już przy pierwszej próbie pokonanej z maksymalną prędkością osiągnęli bardzo dobre tempo. Zdobyli w niej trzeci czas, a w kolejnej – drugi. Wynik ten był dla nich przepustką do miejsca na podium, przed nimi był już tylko krótki odcinek finałowy.  

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia w C3 WRC zakończyli rajd na drugim miejscu. To ich trzecie podium w czterech rozegranych dotąd rajdach. W każdym z nich zespół Citroën Total World Rally Team finiszował na jednej z dwóch najwyższych lokat! Zwyciężył w Monte Carlo i Meksyku (Ogier-Ingrassia), wywalczył drugie miejsca w Szwecji (Lappi-Ferm) i na Korsyce. Team z Satory umocnił się na drugiej lokacie w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata producentów.  

Esapekka Lappi i Janne Ferm również zmagali się z ustawieniami samochodu. Szybko zdali sobie sprawę, że mają niewielkie szanse na nadrobienie zaległości. Zdecydowali się wykorzystać kolejne kilometry rajdu, by sprawdzić różne konfiguracje i ustawienia zdobywając przy tym cenne doświadczenie w C3 WRC na nawierzchniach asfaltowych. Mimo trudności ich determinacja została nagrodzona siódmym miejscem na mecie, które przyczyniło się do umocnienia pozycji zespołu w klasyfikacji generalnej.

SEZON 2019 W RAJDACH WRC ROZPOCZĘTY

Śledź aktualności dotyczące udziału Citroëna w serii WRC na naszych profilach w mediach społecznościowych. Dowiedz się więcej o wynikach naszych ekip ścigających się C3 WRC: Sébastiena Ogiera / Juliena Ingressii oraz Esapekki Lappi’ego / Janne Ferma.

 

Rallye-Mexique-625x400



19. Rajd Meksyku
7-10 marca

OGIER I INGRASSIA ZDOBYWAJĄ DLA CITROËNA DRUGIE ZWYCIĘSTWO W SEZONIE!

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia kolejny raz wykazali się w pełną swobodą i niezwykłą koncentracją. W niedzielę jadąc C3 WRC zdobyli drugie zwycięstwo w sezonie na trzy rozegrane rundy! Rajdowy Citroën to stały bywalec miejsc na podium już od otwarcia sezonu w Monte Carlo. Citroën Racing z ośmioma zwycięstwami jest rekordzistą w kategorii trofeów wywalczonych w Meksyku
Rallye-Mexique-3-400x300

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia odnieśli piąte zwycięstwo w Meksyku, po sukcesach z lat 2013, 2014, 2015 i 2018.

Rallye-Mexique-4-400x300

Jest to również trzeci raz w 2019 r., kiedy Citroën Total World Rally Team staje na podium.

 

Rallye-Mexique-400x300

C3 WRC wyróżnia się wśród innych aut ze względu na odporność na ekstremalne temperatury i wysokości.

C3-WRC-Suede_625x400



67. Rajd Szwecji
14-17 lutego

DRUGIE MIEJSCE DUETU LAPPI-FERM!

Ostatniego dnia rajdu waleczni Esapekka Lappi i Janne Ferm w C3 WRC dzielnie odpierali ataki rywali i zdobyli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. To pierwsze podium, jakie wywalczyli dla Citroën Total World Rally Team. Zwycięzcy rajdu Monte-Carlo, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, wykorzystali talent i umiejętności zdobywając dwa punkty bonusowe w Power Stage mimo rozczarowania wynikającego z konieczności wycofania się z rajdu przed jego ukończeniem.

Racing-C3-WRC-2019_Monte-Carlo-Test1_625x400



87. Rajd Monte Carlo
22-27 stycznia

SÉBASTIEN OGIER I JULIEN INGRASSIA
ZDOBYWAJĄ SETNE ZWYCIĘSTO DLA CITROËNA

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia w C3 WRC na finałowym etapie Rajdu Monte Carlo wykazali się heroiczną walką. Zwyciężyli z najmniejszą przewagą odnotowaną w historii tego rajdu.
To dowód na to, jak zacięta i intensywna była rywalizacja. Doskonałe tempo Ogiera i Ingrassii zapewniło zespołowi Citroën Racing setne zwycięstwo w cyklu WRC w roku, w którym Marka świętuje setne urodziny!

CITROËN W WRC: MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

#C3WRClive jest emitowany raz dziennie podczas każdego rajdu, od czwartku do niedzieli

Facbook_300x200

...

Instagram_300x200

...

Twitter-picto_300x200

...

Youtube-picto_300x200

...

WhatsApp_300x200

...

Top