Usiądź wygodnie i zdaj się na nas
Poznaj i aktywuj usługi, które ułatwią Ci życie
Zoptymalizuj serwisowanie swojego samochodu
Ruszaj w drogę ze spokojną głową
Zdalne interakcje z pojazdem
Czy wiesz, że dzięki funkcji Remote Control możesz zdalnie zablokować i odblokować drzwi w swoim samochodzie?
A jeśli nie pamiętasz, gdzie zaparkowałeś, możesz włączyć światła w swoim Citroënie, aby łatwiej go zlokalizować.
W tym samym celu możesz też włączyć klakson.
Czy wiesz, że dzięki funkcji Remote Control możesz zdalnie zablokować i odblokować drzwi w swoim samochodzie?
A jeśli nie pamiętasz, gdzie zaparkowałeś, możesz włączyć światła w swoim Citroënie, aby łatwiej go zlokalizować.
W tym samym celu możesz też włączyć klakson.
Jeżeli Twój samochód ma napęd elektryczny, możesz zdalnie uruchomić ładowanie, a nawet włączyć ogrzewanie dzięki funkcji E-remote Control.
Na ekranie smartfona sprawdzisz aktualny zasięg oraz status podłączenia do ładowarki. Ładowanie uruchomisz zdalnie i będziesz mógł monitorować jego przebieg. W aplikacji MyCitroën możesz też zaprogramować harmonogram ładowania. Otrzymasz powiadomienie, gdy tylko akumulator zostanie naładowany do pełna lub ładowanie zostanie z jakiegoś powodu przerwane.
Funkcja wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny umożliwia odpowiednie przygotowanie wnętrza samochodu elektrycznego jeszcze przed rozpoczęciem podróży.
Jeżeli Twój samochód ma napęd elektryczny, możesz zdalnie uruchomić ładowanie, a nawet włączyć ogrzewanie dzięki funkcji E-remote Control.
Na ekranie smartfona sprawdzisz aktualny zasięg oraz status podłączenia do ładowarki. Ładowanie uruchomisz zdalnie i będziesz mógł monitorować jego przebieg. W aplikacji MyCitroën możesz też zaprogramować harmonogram ładowania. Otrzymasz powiadomienie, gdy tylko akumulator zostanie naładowany do pełna lub ładowanie zostanie z jakiegoś powodu przerwane.
Funkcja wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny umożliwia odpowiednie przygotowanie wnętrza samochodu elektrycznego jeszcze przed rozpoczęciem podróży.
„Hello Citroën”: rozmowa z ChatGPT w samochodzie
Dzięki sztucznej inteligencji funkcja rozpoznawania mowy i sterowanie głosowe w samochodach marki Citroën działają sprawniej i wydajniej.
Kiedyś planowanie wyjazdu wymagało zakupu przewodnika turystycznego, w którym można też było znaleźć informacje o historii danego miejsca i lokalnych specjalnościach kulinarnych...
Teraz o informacje czy sugestie z każdej dziedziny można zapytać samochód w czasie jazdy.
Powiedz na przykład: „Hello Citroën, co warto zobaczyć w czasie trzygodzinnego pobytu w Paryżu?”.
Albo: „Hello Citroën, doradź mi, jak zoptymalizować wykorzystanie akumulatora w moim samochodzie elektrycznym i zaoszczędzić na ładowaniu”.
Masz samochód elektryczny?
Zoptymalizuj swoje podróże
Prześlij trasę ze smartfona na ekran systemu nawigacji w samochodzie.
Za pomocą funkcji Trip Planner zaplanujesz też najlepszą trasę, z uwzględnieniem lokalizacji stacji ładowania.
Prześlij trasę ze smartfona na ekran systemu nawigacji w samochodzie.
Za pomocą funkcji Trip Planner zaplanujesz też najlepszą trasę, z uwzględnieniem lokalizacji stacji ładowania.
Dzięki Connected Navigation otrzymujesz aktualne informacje o sytuacji w ruchu drogowym i powiadomienia o potencjalnych niebezpieczeństwach na drodze.
Jeżeli użytkujesz modele e-Jumpy lub e-Spacetourer, dostajesz także wskazówki dotyczące aktualnych warunków na drogach, sugestie postoju na ładowanie oraz informacje o zużyciu energii, ukształtowaniu terenu, a nawet zachowaniu kierowcy.
Dzięki Connected Navigation otrzymujesz aktualne informacje o sytuacji w ruchu drogowym i powiadomienia o potencjalnych niebezpieczeństwach na drodze.
Jeżeli użytkujesz modele e-Jumpy lub e-Spacetourer, dostajesz także wskazówki dotyczące aktualnych warunków na drogach, sugestie postoju na ładowanie oraz informacje o zużyciu energii, ukształtowaniu terenu, a nawet zachowaniu kierowcy.
W swoim samochodzie możesz mieć prawdziwego trenera, który podpowie Ci, jak wydłużyć żywotność akumulatora i zasięg.
E-Coaching to Twój najlepszy sojusznik.
W swoim samochodzie możesz mieć prawdziwego trenera, który podpowie Ci, jak wydłużyć żywotność akumulatora i zasięg.
E-Coaching to Twój najlepszy sojusznik.
Dzięki aplikacji e-ROUTES możesz wybierać trasy z uwzględnieniem rzeczywistego zasięgu Twojego elektrycznego Citroëna.
Jesteś użytkownikiem biznesowym?
Zarządzaj flotą łatwiej i racjonalniej
Na cyfrowej platformie znajdziesz ogólne dane dotyczące stanu pojazdów, a także przydatne informacje na temat ich eksploatacji oraz alerty dotyczące stanu technicznego. Będziesz otrzymywać okresowe raporty o stanie floty oraz natychmiastowe powiadomienia alarmowe. W kilku kliknięciach możesz monitorować i planować przeglądy w sieci serwisów Stellantis, aby ograniczyć ryzyko przestoju z powodu niespodziewanej awarii.
Jeśli wybierzesz samochód dostawczy marki Citroën, otrzymasz bezpłatny dostęp do specjalnej usługi przeglądów prewencyjnych* na 4 lata, świadczonej przez Free2move.
* Tylko dla samochodów dostawczych od 2024 r.
Na cyfrowej platformie znajdziesz ogólne dane dotyczące stanu pojazdów, a także przydatne informacje na temat ich eksploatacji oraz alerty dotyczące stanu technicznego. Będziesz otrzymywać okresowe raporty o stanie floty oraz natychmiastowe powiadomienia alarmowe. W kilku kliknięciach możesz monitorować i planować przeglądy w sieci serwisów Stellantis, aby ograniczyć ryzyko przestoju z powodu niespodziewanej awarii.
Jeśli wybierzesz samochód dostawczy marki Citroën, otrzymasz bezpłatny dostęp do specjalnej usługi przeglądów prewencyjnych* na 4 lata, świadczonej przez Free2move.
* Tylko dla samochodów dostawczych od 2024 r.
Masz dostęp do raportów dotyczących zużycia energii i paliwa, alertów mechanicznych oraz przesyłanych w czasie rzeczywistym danych lokalizacyjnych, przydatnych szczególnie przy poszukiwaniu skradzionego samochodu.
Teraz, dzięki usłudze Connect Fleet świadczonej przez Free2move, wszystkie te funkcje są łatwo dostępne dla użytkowników pojazdów marek grupy Stellantis wyposażonych w moduły telematyczne.
Masz dostęp do raportów dotyczących zużycia energii i paliwa, alertów mechanicznych oraz przesyłanych w czasie rzeczywistym danych lokalizacyjnych, przydatnych szczególnie przy poszukiwaniu skradzionego samochodu.
Teraz, dzięki usłudze Connect Fleet świadczonej przez Free2move, wszystkie te funkcje są łatwo dostępne dla użytkowników pojazdów marek grupy Stellantis wyposażonych w moduły telematyczne.
Stellantis Data, dzięki współpracy z Mobilisights, jest wyłącznym źródłem danych dla systemów telematyki w pojazdach marek Stellantis na całym świecie.
Stellantis Fleet może dostarczać kompleksowe dane pomagające maksymalizować efektywność zarządzania flotą.
Usprawnij eksploatację swojego parku pojazdów dzięki danym poprawiającym jej efektywność, bezpieczeństwo i zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Dane te przydają się w różnych celach, takich jak zarządzanie ładowaniem, monitorowanie stanu pojazdów, optymalizacja tras czy monitorowanie zachowania kierowców.
Podnieś efektywność zarządzania flotą dzięki pakietom danych Mobilisights.
Stellantis Data, dzięki współpracy z Mobilisights, jest wyłącznym źródłem danych dla systemów telematyki w pojazdach marek Stellantis na całym świecie.
Stellantis Fleet może dostarczać kompleksowe dane pomagające maksymalizować efektywność zarządzania flotą.
Usprawnij eksploatację swojego parku pojazdów dzięki danym poprawiającym jej efektywność, bezpieczeństwo i zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Dane te przydają się w różnych celach, takich jak zarządzanie ładowaniem, monitorowanie stanu pojazdów, optymalizacja tras czy monitorowanie zachowania kierowców.
Podnieś efektywność zarządzania flotą dzięki pakietom danych Mobilisights.
Korzystaj ze wszystkich funkcji
Funkcje dostępne w Twoim pojeździe są aktywowane w pakietach* Pakiet Connect Plus obejmuje wszystkie funkcje usprawniające podróżowanie.
w cenę pojazdu
Opisy poszczególnych funkcji są dostępne po kliknięciu poniższych linków.
- Zdalne przeglądy
- Cyfrowa książeczka serwisowa
- Połączenia SOS i Assistance
- E-Remote Control
- E-Coaching
- Gry
Później dostępny w subskrypcji
Opisy poszczególnych funkcji są dostępne po kliknięciu poniższych linków.
- Alarm (i) Spokojny sen! Każda aktywacja alarmu w pojeździe jest sygnalizowana powiadomieniem w aplikacji MyCitroën.
- E-Routes (i) Tylko samochody elektryczne
- Connected Navigation
- Trip Planner
- ChatGPT
- Remote Control
- Zdalne przeglądy
- Elektroniczna książka serwisowa
- SOS i Assistance
- E-Remote Control
- E-Coaching
- Gry
- Usługa Preventive Maintenance od Free2move (przeglądy prewencyjne) (i) Dotyczy tylko samochodów dostawczych od 2024 r. Dla menedżerów flot
- Connect Fleet od Free2move (i) Dla menedżerów flot
- Pakiet danych do zarządzania flotą od Mobilisights (i) Dostęp do danych dostarczanych w czasie niemal rzeczywistym z pojazdów połączonych z internetem oraz analiza takich danych jak zużycie paliwa/energii czy zachowania kierowców. Usługa jest dostępna dla wypożyczalni i firm oferujących wynajem długoterminowy, a subskrypcja jest wliczona w cenę pojazdu.
* Do pojazdów połączonych z internetem i zamówionych po 1 lipca 2023 r. Citroën oferuje pakiety usług łączności Connect ONE i Connect PLUS, obok usług dostępnych indywidualnie. Klienci, którzy zamówili pojazd połączony z internetem przed 1 lipca 2023 r., mogą sprawdzić dostępność usług łączności oraz warunki subskrypcji dotyczące swojego pojazdu w sklepie z usługami Citroën. W celu sprawdzenia, aktywacji lub subskrypcji dostępnych ofert należy wprowadzić VIN pojazdu w sklepie z usługami Citroën. Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji. <https://services-store.citroen.pl/>
Citroen informuje nowych klientów, że w przypadku pojazdów z datą gwarancji rozpoczynającą się 1 lipca 2025 r., usługi łączności i zawarte w pakietach Connect ONE i Connect PLUS będą ewoluować, aby zagwarantować lepsze wrażenia użytkownika i dostosować się do wyzwań rynkowych. Zmiany te mogą obejmować dodanie, aktualizację lub modyfikację dystrybucji usług łączności w pakietach.
Klienci są proszeni o regularne zapoznawanie się z ogólnymi warunkami użytkowania dostępnymi na portalu usług łączności marki, aby być na bieżąco z wprowadzanymi zmianami.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub pomocy prosimy o kontakt z działem obsługi klienta Citroen za pośrednictwem standardowych kanałów.
Skorzystaj z pomocy kieszonkowego asystenta
Aby aktywować usługi w pojeździe, zainstaluj aplikację MyCitroën w swoim smartfonie.
Ciesz się stałą łącznością ze swoim samochodem, wyszukaj dostępne usługi i korzystaj z nich według potrzeb.
Aplikacja MyCitroën umożliwia zdalne sterowanie niektórymi funkcjami samochodu marki Citroën, zarządzanie planem przeglądów, przygotowanie się do podróży (przesyłanie tras z map Google lub Apple, wyszukiwanie stacji ładowania...) i nie tylko.
Masz więcej pytań?
Oto kompletny zestaw odpowiedzi na często zadawane pytania.
Pobierz aplikację MyCitroën
Jak pobrać aplikację MyCitroën?
- Na smartfonie otwórz sklep Apple Store lub Google Play w zależności od posiadanego systemu operacyjnego.
- W pasek wyszukiwania wpisz „MyCitroën”
- Kliknij na aplikację MyCitroën, a następnie kliknij przycisk „Pobierz”
Następnie stwórz konto w aplikacji MyCitroën.
Stwórz konto w aplikacji MyCitroën
Warunki wstępne
Zanim rozpoczniesz, musisz pobrać aplikację MyCitroën.
Postępuj zgodnie z nagraniem tutaj lub instrukcją zamieszczoną poniżej:
1. Stwórz konto w aplikacji MyCitroën
W aplikacji MyCitroën:
- Wybierz „Zarejestruj się”
- Wypełnij formularz (adres e-mail, hasło, płeć, nazwisko, imię) i potwierdź wprowadzone dane
Lub
Na stronie https://services-store.citroen.pl/:
- W prawym górnym rogu wybierz „Utwórz konto"
- Wypełnij formularz (adres e-mail, hasło, płeć, nazwisko, imię) i potwierdź wprowadzone dane
2. Aktywuj swoje konto
- Otwórz otrzymanego e-maila
- Wybierz „Aktywuj swoje konto MyCitroën”
- Potwierdź
3. Połącz się ze swoim kontem
- W aplikacji MyCitroën wybierz „Połącz się”
- Wpisz swój adres e-mail i hasło
- Zaakceptuj i potwierdź
Następnie możesz połączyć aplikację MyCitroën ze swoim samochodem.
3. Połącz się ze swoim kontem
Zanim rozpoczniesz, musisz pobrać aplikację MyCitroën i stworzyć konto.
Zajmie Ci to tylko 10 minut. Wsiądź do samochodu ze smartfonem i podążaj za instrukcją zawartą w nagraniu tutaj lub wykonaj następujące kroki:
- Wybierz „Dodaj pojazd”
- Wprowadź numer identyfikacyjny (VIN) swojego samochodu
- Wprowadź swój przebieg i potwierdź
- W sekcji „Moje usługi” wybierz usługę i wprowadź swój numer telefonu
- Wprowadź kod bezpieczeństwa, który otrzymałeś w SMSie i potwierdź wprowadzone dane. Stwórz 4-cyfrowy kod PIN i potwierdź go.
Następnie, na pokładzie Twojego samochodu za pomocą telefonu:
- W ustawieniach Twojego telefonu aktywuj Bluetooth i połącz swój samochód z nowym urządzeniem po zaakceptowaniu Regulaminu
- Na ekranie samochodu wybierz „Połącz telefon”, połącz swój telefon i potwierdź wprowadzone zmiany
- W telefonie wprowadź kod wyświetlany na ekranie Twojego samochodu
- Na ekranie samochodu wybierz „telefon” i „przesyłaj dźwięk” i potwierdź wprowadzone zmiany
Na ekranie głównym w aplikacji MyCitroën pojawi się potwierdzenie. Następnie należy:
- Wyłączyć silnik samochodu na 5 minut
- Zezwolić na udostępnianie danych w samochodzie
- Jeździć przez minimum 15 minut w celu ustalenia połączenia między samochodem a aplikacją MyCitroën
Otrzymasz e-mail potwierdzający, że usługi łączności zostały aktywowane i mogą być używane.
Następnie można aktywować i korzystać z pakietów Connect ONE oraz Connect PLUS.
Warunki wstępne
W aplikacji MyCitroën:
- W sekcji „Moje usługi” wybierz dowolną usługę
- Otworzy się okienko: wybierz opcję „Aktywuj teraz”
- Przeczytaj regulamin, wprowadź numer swojego telefonu i potwierdź wprowadzone dane
Lub
Na stronie https://services-store.citroen.pl/:
- Wybierz „Pakiet Connect ONE” i „Aktywuj teraz”
- Przeczytaj regulamin, wprowadź numer swojego telefonu i potwierdź wprowadzone dane
Jeśli chcesz, możesz też aktywować pakiet Connect PLUS lub aktywować i korzystać z usług zawartych w pakiecie Connect ONE.
- W sekcji „Poznaj usługi" wybierz opcję „Odkryj” dla pakietu Connect PLUS
- Otworzy się okienko: wybierz opcję „Aktywuj teraz”
- Przeczytaj regulamin, wprowadź numer swojego telefonu i potwierdź wprowadzone dane
Lub
Na stronie https://services-store.citroen.pl/:
- Wybierz „Connect PLUS” i „Aktywuj teraz”
- Przeczytaj regulamin, wprowadź numer swojego telefonu i potwierdź wprowadzone dane
Następnie można aktywować i korzystać z usług zawartych w Twoim pakiecie.
Przedłuż pakiet Connect Plus
Czy Twój pakiet Connect PLUS wygasł? Możesz go subskrybować.
W aplikacji MyCitroën:
- W sekcji „Moje usługi” możesz zobaczyć datę wygaśnięcia Twojego pakietu - wybierz ją
- Otworzy się okienko: wybierz ofertę przedłużenia pakietu na miesiąc lub rok
- Wybierz „Aktywuj teraz”
- Potwierdź dane transakcji
Lub
Na stronie https://services-store.citroen.pl/:
- W sekcji „Moje konto” możesz zobaczyć datę wygaśnięcia Twojego pakietu - wybierz ją
- Wybierz ofertę przedłużenia pakietu na miesiąc lub rok
- Wybierz „Aktywuj teraz”
- Potwierdź dane transakcji
Warunki wstępne
Usługi uwzględnione w pakiecie Connect One, które są już aktywowane
- SOS i Assistance: Dla spokoju ducha, skorzystaj z szybkiej pomocy w razie wypadku lub awarii i śledź przyjazd lawety w czasie rzeczywistym.
- Mirror Screen: Wyświetl aplikacje mobilne i ich zawartość bezpośrednio na ekranie Twojego samochodu
- Gry: Zrób sobie przerwę w podróży i zagraj w grę sam lub z pasażerami.
- Free2Move Preventive Maintenance: Monitoruj i optymalizuj w czasie rzeczywistym stan swojego pojazdu.
- Ë-Coaching: Na pokładzie Twojego samochodu elektrycznego lub hybrydowego typu plug-in skorzystaj z praktycznych porad, które pomogą Ci zadbać o żywotność baterii, poprawić komfort cieplny i zwiększyć codzienny zasięg. Zyskasz dostęp do ponad 20 spersonalizowanych wskazówek.
Usługi uwzględnione w pakiecie Connect One należy aktywować osobno
Dzięki usłudze telematyce powiadomimy Cię o dodatkowo wymaganych serwisach i przeglądach Twojego Citroëna. W międzyczasie możesz być pewien, że Twój pojazd działa tak, jak powinien - to właśnie jest beztroskie podróżowanie.
Jeśli Twój pojazd został wyposażony w usługi Citroën Connect Box, oznacza to, że jest jest kompatybilny z tą bezpłatną usługą łączności zawartą w pakiecie Connect ONE.
Wystarczy otworzyć aplikację MyCitroën, wybrać sekcję „Moje usługi” i aktywować usługę telematyki.
Umożliwi to zdalne aktywowanie Twojego pojazdu i skorzystanie z tej nieodpłatnej usługi (ten proces może trwać do 7 dni).
*Usługa dostępna wkrótce
Cyfrowa książeczka serwisowa*:
Twój cyfrowy rejestr serwisowania, aktualny i zawsze dostępny: wszystkimi przeszłymi i przyszłymi przeglądami i serwisami zarządza się automatycznie cyfrowo. Wystarczy aktywować, a następnie po każdej wizycie w sesrwisie będziemy aktualizować Twój cyfrowy rejestr serwisowania.
- Na stronie głównej w aplikacji MyCitroën, w sekcji tej usługi wybierz „Odkryj teraz” lub jeśli otrzymałeś wiadomość e-mail oferującą skorzystanie usługi, wybierz „Subskrybuj”
- Wybierz „Kup teraz”, a następnie „Kup”
- Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin
Możesz również poprosić o aktywację usługi w salonie Citroëna.
*Twój pojazd musi być wyposażony w CITROËN CONNECT BOX
Usługi uwzględnione w pakiecie Connect Plus, które są już aktywowane
- Connected Navigation: Przyjedź do celu podróży na czas dzięki nawigacji TomTom GPS, informacjom o stanie dróg i strefach zagrożenia w czasie rzeczywistym.
- Remote Control: Sprawdź, czy Twój samochód jest zamknięty, zamknij go lub otwórz, włącz światła, zatrąb za pomocą prostego kliknięcia w ekran Twojego smartfona.
- E-Remote Control: Sprawdź i kontroluj stan naładowania swojego pojazdu elektrycznego i dla większego spokoju otrzymuj powiadomienia o pełnym naładowaniu akumulatora lub o przerwaniu ładowania.
- Trip Planner: Bez zbędnych stresów zaplanuj swoją podróż i lokalizacje stacji ładowania na swojej trasie (dowiedz się więcej tutaj).
- Connected Alarm*: Zapewnij sobie spokój umysłu i sprawdzaj stan swojego samochodu z każdego miejsca, o każdej porze, otrzymuj informacje w czasie rzeczywistym na wypadek kradzieży, nawet jeśli nie jesteś w pobliżu swojego samochodu.
*Usługa dostępna wkrótce
Usługi uwzględnione w pakiecie Connect Plus należy aktywować osobno
- Aktywuj lub subskrybuj pakiet Connect PLUS.
- W aplikacji MyCitroën wybierz "Subskrybuj e-ROUTES".
- W sekcji „Pojazd” wybierz „Usługi” > „e-ROUTES” > „Aktywuj teraz”.
- Na stronie głównej wybierz „Subskrypcja w toku” > „Start”, a następnie wprowadź swój numer telefonu.
- Wprowadź kod, który otrzymałeś w SMSie.
- Połącz aplikację MyCitroën ze swoim samochodem.
- Otwórz sklep Apple Store lub Google Play w zależności od posiadanego systemu operacyjnego i pobierz aplikację e-ROUTES.
- Otwórz aplikację e-ROUTES i wybierz markę Citroën.
- To by było na tyle! Otrzymasz powiadomienie o pomyślnym przebiegu aktywacji.
*Usługa dostępna wyłącznie dla modeli e-C4 i e-C4X
ChatGPT:
Aby zacząć korzystać z asystenta podróży:
1. Musisz być właścicielem jednego z następujących modeli z aktualnej gamy Citroëna: C4, C4X, C5X, Jumpy, Spacetourer, wyposażonego w ekran pokładowy.
2. Musisz mieć aktywowany pakiet Connected Navigation.
3. Kliknij „https://services-store.citroen.pl/store/chatgpt-zintegrowany-w-twoim-citroenie”, a następnie przycisk „Aktywuj teraz”.
4. Dokonaj zakupu zgodnie z instrukcjami.
5. Wraz z automatyczną zdalną aktualizacją "Over‑the‑Air" funkcja ChatGPT* zostanie aktywowana w systemie multimedialnym.
6. Otrzymasz e‑mail z potwierdzeniem aktywacji.
7. Wystarczy powiedzieć „OK Citroën”, aby zacząć rozmawiać ze swoim samochodem.
Jeśli nie masz aktywnego pakietu Connected Navigation, kliknij TUTAJ, aby go aktywować.
Po aktywowaniu pakietu Connected Navigation możesz zasubskrybować ChatGPT. Pamiętaj, że korzystanie z usługi jest powiązane z pozostałym czasem trwania umowy na pakiet Connected Navigation. Jeśli umowa na pakiet Connected Navigation wygaśnie wcześniej niż umowa na usługę ChatGPT, konieczne będzie odnowienie subskrypcji pakietu Connected Navigation, aby nadal korzystać z ChatGPT.
Dlaczego mój samochód emituje dźwięk, kiedy przekraczam pewną prędkość?
Właściciele samochodów produkowanych od lipca 2024 roku mogą korzystać z nowych systemów wspomagających jazdę.
Citroën, jako odpowiedzialny producent, zobowiązuje się przestrzegać najnowszych europejskich przepisów.
W celu poprawy bezpieczeństwa i ograniczenia urazów komunikacyjnych Komisja Europejska postanowiła znowelizować przepisy dotyczące bezpieczeństwa samochodów, wydając ogólne rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa (General Safety Regulation Version 2), które ma zastosowanie do krajów europejskich, Turcji i Izraela od lipca 2024 r.
Rozporządzenie określa nowe środki bezpieczeństwa służące wzmocnieniu bezpieczeństwa biernego i czynnego oraz nakłada obowiązek montowania kilku nowych elementów wyposażenia (systemów wspomagających jazdę).
Na początku sposób ich działania może być zaskakujący lub niezrozumiały. Są to następujące rozwiązania:
- Inteligentny asystent prędkości: to właśnie ten system sprawia, że Twój samochód wydaje ostrzeżenia dźwiękowe, kiedy przekraczasz ograniczenia prędkości
Jak dezaktywować inteligentnego asystenta prędkości? Obejrzyj film
- System hamowania awaryjnego Active Safety Brake
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Rozpoznawanie znaków drogowych
- Tylne czujniki parkowania
- Asystent utrzymania pasa ruchu
- Tempomat
Niektóre z tych innowacji są zawsze aktywne, ale inne, takie jak asystent utrzymania pasa ruchu oraz inteligentny asystent prędkości, można wyłączyć.
Przypomnienie: jak wyłączyć inteligentnego asystenta prędkości Obejrzyj film
Smartphone station
Jeśli posiadasz nowego Citroëna C3 YOU, nowego Citroëna C3 Aircross YOU lub nowego SpaceTourera, przy pomocy stacji dokującej do smartfona możesz zamienić ekran telefonu w prawdziwy system multimedialny i korzystać z inteligentnych, interaktywnych i nowoczesnych rozwiązań.
Masz do dyspozycji następujące funkcje:
- Nawigacja (GPS) – za pośrednictwem aplikacji takich jak Waze, HEREWeGo, Sygic, Google Maps, TomTom itp. lub aplikacji e-ROUTES od Stellantis, pozwalającej zoptymalizować długie trasy pokonywane samochodem elektrycznym (np. poprzez uwzględnienie dostępnych stacji ładowania)
- Muzyka – w aplikacjach Apple Music, YouTube Music, Audible, Amazon Music, Deezer, Spotify itp.
- Radio – połączenie przez internet z Twoimi ulubionymi stacjami
- Rozmowy telefoniczne – których możesz słuchać przez głośniki samochodowe, aby nie rozpraszać się w czasie jazdy i nie odrywać rąk od kierownicy
W jaki sposób uzyskać dostęp do tej usługi?
1. Na ekranie głównym aplikacji MyCitroën (najpierw musisz utworzyć konto) wybierz opcję „Uruchom stację dokującą do smartfona”.
2. Przeczytaj i zaakceptuj oświadczenie dot. bezpieczeństwa, połącz telefon z samochodem i ustaw automatycznie uruchamianie technologii NFC według opisanych kroków.
3. Możesz spersonalizować ekran główny, wybrać swoje ulubione stacje radiowe oraz dodać ulubione kontakty do rozmów telefonicznych. Baw się dobrze!