Przekierowanie nastąpi za sekund

Citroën Wchodzi Na Rynek Indyjski

Linda Jackson, CEO marki Citroën, na konferencji prasowej w Chennai w południowych Indiach oficjalnie potwierdziła debiut marki na rynku indyjskim. To kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Citroëna na światowych rynkach. Marka rozpocznie ofensywę w Indiach w 2020 roku, wprowadzając flagowego SUVa C5 Aircross.

Po ogłoszeniu przez Carlosa Tavaresa, prezesa zarządu Groupe PSA, drugiej fazy planu Push to Pass (26 lutego – wyniki finansowe za rok 2018), Linda Jackson, CEO marki Citroën, oficjalnie potwierdziła wejście marki na indyjski rynek. Informacja została przekazana podczas konferencji prasowej w Chennai w południowych Indiach. W konferencji wzięli również udział Carlos Tavares, Emmanuel Delay, który jest dyrektorem Groupe PSA na region Indii i Pacyfiku oraz Roland Bouchara, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Citroën India.


MOCNY IMPULS DLA MIĘDZYNARODOWEGO ROZWOJU MARKI

Marka wdroży w Indiach swój program „Inspired by You”, wykorzystując te same metody, które pozwoliły osiągać sukces w Europie i zapewniły wzrost i zwiększenie udziału w rynku w ciągu ostatnich pięciu lat:

  • Mocna i bardzo zróżnicowana oferta, którą cechuje unikatowa stylistyka i wysoki komfort użytkowania. Cechy te są cenione przez klientów i wzmacniają pozycję marki na silnie konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym.
  • Bezkonkurencyjne w branży motoryzacyjnej podejście do klienta (jakość obsługi w sieci, podejście marketingowe, usługi, digitalizacja, itp.).
  • Pozycjonowanie cenowe dostosowane do specyfiki rynku indyjskiego: dzięki strategii zakładającej wysoki udział lokalnych dostawców (ponad 90%), z wykorzystaniem dwóch firm joint venture pomiędzy Groupe PSA a spółkami należącymi do Grupy CK Birla (montaż i dystrybucja samochodów oraz produkcja układów napędowych).

NOWE MODELE NA RYNKI POZAEUROPEJSKIE ODPOWIEDZIĄ NA POTRZEBY KLIENTÓW

Chcąc sprostać wyzwaniu Citroën wprowadzi na rynek gamę nowych modeli przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie, które zadebiutują w Indiach. Pierwsze z nich pojawią się do końca 2021 roku. W ramach strategii Core Model Strategy grupy każdy rok przyniesie debiut jednego modelu.
Program „C Cubed” (C do trzeciej potęgi) odpowiada pozycjonowaniu Citroëna. Trzy „C” jak:

  • Cool – stylistyka modeli marki, które mają unikatowy charakter.
  • Comfort – dobre samopoczucie w kabinie Citroëna i łatwość użytkowania dla wszystkich pasażerów.
  • Clever – inteligentna koncepcja i wysoki udział części od lokalnych dostawców dla jak najlepszego sprostania potrzebom rynku.

Po Indiach, nowe modele przeznaczone na rynki pozaeuropejskie zostaną wprowadzone również w innych regionach świata.
Marka rozpocznie ofensywę w Indiach w 2020 roku, wprowadzając flagowego SUVa C5 Aircross.

INDIE – OGROMNY RYNEK Z NIEZWYKŁYM POTENCJAŁEM WZROSTU

Indie z 1,3 miliarda mieszkańców są drugim krajem na świecie pod względem liczby ludności, a wkrótce wyprzedzą Chiny i znajdą się na szczycie rankingu. W 2050 roku łączna liczba mieszkańców Indii będzie większa niż mieszkańców Chin i USA łącznie. To również „najmłodszy” kraj na świecie, w którym mediana wieku ludności wynosi 25 lat, a liczba dzieci poniżej 4. roku życia jest dwa razy większa niż ludność całej Francji! Do 2025 roku 55% ludności kraju będzie w wieku produkcyjnym, co odpowiada 25% czynnej zawodowo światowej populacji. Przy obecnym wzroście Indie mogą stać się w ciągu kilku lat wiodącą światową gospodarką (w 2018 roku były na 5. miejscu).
Indie mają również ogromny potencjał motoryzacyjny. Obecny wskaźnik nasycenia rynku wynosi 40 samochodów na 1000 mieszkańców. Klasa średnia powinna zwiększyć się o 75% do 2025 roku (z 63 do 110 milionów Hindusów), co oznacza, że szacowany średni wzrost rynku samochodów osobowych w najbliższych latach wyniesie 8% rocznie (z 3,3 milionów sztuk w 2018 roku do ponad 6 milionów do 2025 roku). W związku z tym w 2020 roku Indie powinny stać się trzecim największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie po Chinach i Stanach Zjednoczonych.

„Wprowadzenie marki na tak duży rynek, jakim są Indie, jest jedynym w swoim rodzaju i bardzo ekscytującym doświadczeniem. Jestem przekonana, że dzięki naszej śmiałości i umiejętności zainspirowania się stylem życia naszych klientów, Citroën ma wszelkie atuty, by przyciągnąć indyjskich klientów. Mamy środki, żeby to osiągnąć. Chcemy być „indyjscy w Indiach”. Odnosi się to zarówno do współpracy przemysłowej poprzez dwie lokalne spółki joint venture, jak i do nowej oferty produktowej, wykorzystującej rozwiązania, które zapewniły nam sukces w Europie”, powiedziała Linda Jackson, CEO marki Citroën.

Top