
THE URBAN COLLËCTIF
THE URBAN COLLËCTIF ‒ CITROËN, ACCOR I JCDECAUX PRZEDSTAWIAJĄ WIZJĘ AUTONOMICZNEGO POJAZDU MIEJSKIEGO DLA WSZYSTKICH
Trzy francuskie firmy doskonale znane mieszkańcom miast na całym świecie ‒ Citroën, Accor i JCDecaux ‒ tworzą The Urban Collëctif i prezentują wizję transportu miejskiego przyszłości.
„XXI wiek będzie należał do miast”. To zdanie byłego burmistrza Denver, Wellingtona Webba, doskonale ujmuje
zmianę, jaka zaszła na naszej planecie. Zgodnie z przewidywaniami Banku Światowego w 2050 roku dwie
trzecie ludności świata będzie mieszkało w metropoliach. Na całym świecie miasta zmieniają się i stają wobec
licznych wyzwań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych, które stanowią jednocześnie szansę na inne
ukształtowanie przestrzeni miejskiej w przyszłości. Miasta potrzebują autonomicznej komunikacji miejskiej,
która spełni cele zrównoważonej poprawy jakości życia i optymalizacji czasu dojazdów.
Kluczowymi podmiotami w rozwoju miasta przyszłości są władze publiczne i samorządy terytorialne, ale ważną
rolę w przewidywaniu i wspieraniu zmian mają również przedsiębiorstwa.
The Urban Collëctif powstał z pragnienia działania trzech firm, które wspólnie chcą zaproponować wizję
autonomicznej mobilności miejskiej dla wszystkich. Citroën, Accor i JCDecaux mają za sobą łącznie 200 lat
innowacji. Teraz dzielą się doświadczeniem i know-how, by zaproponować zupełnie nową jakość życia
w mieście.
W środę 4 listopada 2020 roku The Urban Collëctif przedstawi światową premierę nowego środka
autonomicznego transportu miejskiego dla wszystkich. Pojazd będzie poruszał po dedykowanym pasie
w trybie open-source. Wydarzenie w całości odbędzie się online.
CITROËN ‒ OD PONAD 100 LAT ZAPEWNIAMY SWOBOBĘ PORUSZANIA SIĘ
Od ponad 100 lat Citroën zapewnia swobodę poruszania się. Od kultowych Traction Avant i 2CV po miejski
samochód Ami – 100% ëlectric, Citroën zawsze wykazywał się śmiałością i kreatywnością w upowszechnianiu
dostępu do samochodów w mieście i na wsi. W 2020 roku Citroën otworzył nowy rozdział w swojej historii ‒
„Ëlectric for all”. Marka wprowadza do sprzedaży sześć nowych zelektryfikowanych modeli, w tym Nowy ë-C4, i
proponuje ofertę przystępnych dla wszystkich i ekologicznych samochodów. Marka lubi wyłamywać się z
obowiązujących kanonów, więc jej udział w projekcie The Urban Collëctif był czymś oczywistym. Celem jest
zaproponowanie autonomicznego, w 100% elektrycznego środka komunikacji miejskiej, który zapewni nową
jakość życia w mieście.
Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna, powiedział: „Citroëna, Accor i JCDecaux łączą wspólne wartości:
innowacja, śmiałość i oddanie klientom, więc nasze firmy idealnie odnalazły się w projekcie The Urban Collëctif.
Innowacyjny projekt doskonale wpisuje się w DNA naszej marki, która od 1919 roku dąży do zapewnienia wszystkim
szerokiego dostępu do mobilności”.
ACCOR ‒ NATURALNE PRZEDŁUŻENIE HOLISTYCZNEJ WIZJI GOŚCINNOŚCI
Współpraca wpisuje się również w kulturę i DNA sieci Accor. Od ponad 50 lat oferuje ona jakość i innowacyjne
usługi, które zmieniają pojęcie gościnności, a jednocześnie z wyprzedzeniem odpowiadają na pojawiające się
nowe potrzeby klientów. W kolektywie udział biorą dwie marki grupy – sieć wysokiej klasy hoteli Sofitel i
luksusowe hotele Pullman. Grupa chce, żeby jej marki wyszły poza mury hoteli i były aktywne w samym sercu
miasta. Oferuje ekskluzywny lifestylowy program ALL ‒ Accor Live, który obejmuje i wzbogaca ofertę marek,
usług i firm partnerskich funkcjonujących w ekosystemie Accor.
Sébastien Bazin, prezes Accor, podkreślił: „Cieszymy się ze współpracy z Citroënem i JCDecaux w tak
innowacyjnym projekcie. Nasza grupa ma ponad 5 000 hoteli na całym świecie i jest ważnym podmiotem w lokalnym
ekosystemie. Chce zapewnić klientom jeszcze bardziej ekskluzywne usługi, zarówno podróżnym jak i lokalnym
mieszkańcom, a jednocześnie przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju miast. Wyjście usług poza mury hoteli
idealnie wpisuje się w naszą śmiałą wizję nowoczesnej gościnności”.
JCDECAUX ‒ KLUCZOWY ELEMENT MIEJSKIEJ MOBILNOŚCI
Wprowadzając w 2003 roku samoobsługowy najem rowerów, JCDecaux zaproponował nowe zastosowanie
roweru w mieście, wsparte wysokiej jakości obsługą. Dziś JCDecaux dysponuje ponad 31 000 rowerów w 76
miastach świata i odgrywa istotną rolę w przyspieszeniu rozwoju „miękkiej” mobilności. Grupa stale wprowadza
innowacje w odpowiedzi na nowe potrzeby użytkowników i zmieniające się wyzwania, które stają przed
miastami. Taką odpowiedzią są m.in. samoobsługowe rowery miejskie z napędem hybrydowym, wprowadzone
pod koniec 2019 roku.
Jean-Charles Decaux, prezes i dyrektor generalny JCDecaux, oświadczył: „Nawiązywanie współpracy z
publicznymi i prywatnymi partnerami w celu rozwoju innowacyjnych i przydatnych rozwiązań, których celem jest
zrównoważona poprawa jakości życia w miastach, w pełni wpisuje się w misję JCDecaux. The Urban Collëctif jest
owocem ścisłej współpracy z markami Citroën i Accor i symbolizuje dążenie JCDecaux do dalszych innowacji i
oferowania usług mobilności miejskiej jutra”.
Marka Citroën
Citroën jest od 1919 r. producentem szerokiej gamy samochodów. To marka popularna w najlepszym znaczeniu tego
słowa. Jej podstawowym źródłem inspiracji są ludzie i ich styl życia. Świadczy o tym hasło „Inspired By You” i oferta
samochodów łączących unikatowy design i wzorcowy komfort. Citroën wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów między
innymi poprzez stronę internetową Citroën Advisor czy miejski concept store „La Maison Citroën”. W 2019 roku Citroën
sprzedał milion samochodów w ponad 90 krajach. Strona Citroëna dla mediów: https://fr-media.citroen.com –
@CitroenFrance
Accor
Accor jest światowym liderem w branży hotelarskiej, obecnym w 110 krajach. Grupa ma ponad 5 000 hoteli i 10 000
restauracji i barów. Ekosystem hotelarski grupy należy do najbardziej zdywersyfikowanych w sektorze. Grupa ma zarówno
hotele premium i luksusowe, ofertę ze średniej półki i hotele budżetowe, unikatowe lifestylowe concepty, obiekty spektakli
i rozrywki, kluby, restauracje i bary, prywatne rezydencje, mieszkania współdzielone, usługi conciergerie i co-workingu.
Accor dysponuje imponującym portfelem marek, prowadzonych przez ponad 300 000 pracowników na całym świecie.
Bogaty lifestylowy program lojalnościowy grupy ALL ‒ Accor Live Limitless ma ponad 65 milionów członków. Towarzyszy
im w codziennym życiu, oferując dostęp do szerokiej oferty korzyści, usług i doświadczeń. Grupa podejmuje również
inicjatywy Planet 21 – Acting Here, Accor Solidarity, RiiSE i ALL Heartist Fund, które są przykładami konkretnych działań
na rzecz promowania etyki i uczciwości zawodowej, odpowiedzialnej turystyki, zrównoważonego rozwoju, solidarnego
zaangażowania, zróżnicowania i włączenia. Spółka Accor S.A. z siedzibą we Francji została założona w 1967 roku i jest
notowana na giełdzie Euronext Paris (kod giełdowy ISIN: FR0000120404) i na giełdzie OTC w Stanach Zjednoczonych
(kod giełdowy: ACRFY). Więcej informacji znajdziesz na group.accor.com. Obserwuj Accorna Twitterze, Facebooku,
LinkedInie i Instagramie.
JCDecaux
JCDecaux jest numerem 1 w sektorze reklamy zewnętrznej. Spółka działa w ponad 4 000 miast liczących powyżej 10 000
mieszkańców w ponad 80 krajach. Od ponad 55 lat produkty JCDecaux są synonimem innowacji, jakości, estetyki
i funkcjonalności. Dzięki know-how pracowników usługi oferowane przez grupę, zwłaszcza usługi serwisowe, cieszą się
doskonałą renomą wśród zarządów miast, portów lotniczych i przedsiębiorstw transportu miejskiego, a także
reklamodawców na całym świecie. JCDecaux jest dziś jedyną globalną firmą, która oferuje wszystkie nośniki komunikacji
zewnętrznej: obiekty małej architektury miejskiej, reklamę w środkach transportu i billboardy. JCDecaux chce być wiodącym
podmiotem w procesie powstania inteligentnych miast i już teraz bierze udział w projektach na rzecz smart cities, bardziej
otwartych na potrzeby człowieka i zrównoważonych. Więcej informacji na stronie: http://www.jcdecaux.fr. Obserwuj
JCDecaux na Twitterze, LinkedInie, Facebooku, Instagramie i YouTubie.