CITROËN GOES ELECTRIC FOR ALL

Citroën stawia na ëlektryczne

CITROËN TWORZY SAMOCHODY DLA SZEROKIEGO GRONA KLIENTÓW JUŻ OD 100 LAT. A TO DOPIERO POCZĄTEK!

Od 1919 r. Citroën jest producentem, który popularyzuje motoryzację tworząc samochody dla szerokiego grona odbiorców. Dziś Marka z rozmachem wchodzi w nowy etap: elektromobilność.

Twoje potrzeby w zakresie mobilności zmieniają się. Dbasz o to, by była ona coraz bardziej zrównoważona. Citroën podejmuje to wyzwanie! Marka, która niedawno świętowała swoje stulecie, wprowadza do oferty gamę samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in. Samochody te zainspirowane są Tobą i sposobem, w jaki korzystasz z samochodu.

    JAKI JEST TWÓJ ELEKTRYCZNY PROFIL?

Hybrydy typu plug-in

W tygodniu możesz korzystać z napędu elektrycznego, a w weekend − ruszyć na poszukiwanie przygód w bardziej odległych miejscach. W łatwy sposób naładujesz akumulatory w domu, biurze lub w jednej z publicznie dostępnych stacji ładowania. Dzięki temu możesz cieszyć się codzienną jazdą w trybie w pełni elektrycznym.

100% elektryczny

Promujesz postawy proekologiczne i chcesz doświadczyć cichej, dynamicznej i harmonijnej jazdy samochodem zeroemisyjnym? Poznaj gamę modeli Citroëna z napędem w 100% elektrycznym.

Wybór należy do Ciebie!

OPTYMALIZUJ ZASIĘG

Citroën prezentuje wszystko, co musisz wiedzieć o gamie samochodów elektrycznych lub hybryd plug-in.

ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Jak naładować samochodó elektryczny czy hybrydowy? Aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o codziennym ładowaniu, odkryj rozwiązania dotyczące ładowania.

USŁUGI, KTÓRE UŁATWIAJĄ EKSPLOATACJĘ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Bezpośrednio z twojego telefonu

Zarządzaj zasięgiem, ładowaniem i zdalnym ustawieniem temperatury w kabinie siedząc wygodnie na sofie w pokoju. Możesz to zrobić za pośrednictwem telefonu z aplikacją My Citroën.

 

Planuj dłuższe podróże z uwzględnieniem zasięgu i innych kluczowych czynników dzięki funkcji symulatora eksploatacji.
Lokalizuj kompatybilne stacje ładowania w całej Europie i Polsce korzystając z naszej mapy stacji.

10 ZOBOWIĄZAŃ SERWISOWYCH CITROËNA DLA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH I HYBRYDOWYCH

  • Gwarancja na akumulator trakcyjny: 8 lat lub 160 000 km
  • Citroën Assistance: jazda z pełnym spokojem 24/24 i 7/7
  • Ë-Expert center: nasi eksperci zaopiekują się Twoim samochodem i odpowiedzą na wszystkie pytania.
  • Umowa serwisowa Ë-Service: zalecana oferta świadczeń obejmująca wszystkie czynności obsługowe, części i robociznę.
  • Certyfikowane stacje ładowania: kompletna gama stacji Wall Box*. Wsparcie przy wyborze i instalacji.
  • Rozwiązania zapewniające mobilność: proponowane w każdej sytuacji, gdyby Twój samochód został unieruchomiony w wyniku nieoczekiwanych zdarzeń.
  • Regularna aktualizacja oprogramowania: korzystanie z najbardziej aktualnych aplikacji to jeszcze większa przyjemność z jazdy.
  • Naładowanie akumulatorów do 80% przy wszystkich czynnościach serwisowych wykonywanych w ASO, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania samochodu.
  • Wizyta i wycena w serwisie online: umów się do serwisu i sprawdź koszt usług serwisowych online.
  • Czysty samochód po każdej czynności serwisowej wykonanej przez ASO.

MASZ PYTANIA DOTYCZĄCE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH?

KOSZTY

CZY SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY JEST NAPRAWDĘ TAŃSZY OD SAMOCHODU Z SILNIKIEM BENZYNOWYM LUB DIESLA?

Zmiana samochodu na elektryczny przynosi codzienne oszczędności.

 

Przykładowe porównanie kosztów pokonania 100 km Nowym Citroënem C4 i ë-C4 100% electric:

  • 2,4 € w Citroënie ë-C4 100% ëlectric,
  • 8 € w Citroënie C4 (w wersji spalinowej)

 

Koszty pokonania 100 km różnymi modelami Citroëna (przyjęto koszt energii elektrycznej 0,15€/kW):

  • C5 Aircross PHEV : 3,5 €
  • ë-C4 : 2,4 €
  • ë-Jumpy/ë-SpaceTourer (230km) : 3,6 €
  • ë-Jumpy/ë-SpaceTourer (340km) : 3,8 €
  • ë-Jumper (200km): 3,3 €
  • ë-Jumper (340km): 3,8 €

OBSŁUGA SERWISOWA SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO JEST DROŻSZA CZY TAŃSZA W PORÓWNANIU DO WERSJI SPALINOWEJ?

Koszt eksploatacji samochodu elektrycznego (wyłączając koszty energii) jest ok. 30% niższy niż w przypadku samochodu z silnikiem spalinowym (dotyczy umów serwisowych, przeglądów okresowych i części eksploatacyjnych).

Obsługa samochodów w 100% elektrycznych jest ułatwiona: nie wymienia się oleju w siniku, filtrów oleju, sprzęgła itp.

Wizyty w serwisie są rzadsze: co 2 lata lub 25 000 km (pierwszy przegląd ma miejsce po roku od zakupu).

Umowa serwisowa obejmuje pełną obsługę samochodu wraz z akumulatorami.

UBEZPIECZENIE SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO JEST TAŃSZE CZY DROŻSZE W PORÓWNANIU DO SAMOCHODU SPALINOWEGO?

Ubezpieczenie samochodu elektrycznego może być nawet 10% tańsze niż w przypadku samochodu z silnikiem spalinowym.  

 

JAKI JEST KOSZT INSTALACJI STACJI DO ŁADOWANIA W DOMU? CZY JEST DOSTĘPNE DOFINANSOWANIE NA TEN CEL?

Instalując stację ładowania w domu możesz liczyć na wsparcie naszego partnera, firmy Elocity. Koszt zależy od wybranego rozwiązania (gniazdko wzmocnione / Wall Box) i rodzaju umowy.

Przykładowy koszt instalacji Wall Box w domu jednorodzinnym: korzystasz ze stawki VAT wynoszącej 5.5% w przypadku zamieszkiwania w tym domu przez okres minimum 2 lat oraz ulgi podatkowej na Wall Box w kwocie 300 EUR.

  • Koszt instalacji Wall Box i gniazdka wzmocnionego we Francji: 1195 €
    • 541 EUR netto: Wall Box - 249 EUR z VAT: kabel typ 3
    • 373 EUR netto: instalacja
    • od sumy należy odjąć 300 EUR.
  • Koszt instalacji gniazdka wzmocnionego Green'up: 260 EUR z montażem realizowanym przez naszego rekomendowanego partnera Elocity.

CZY MOGĘ PARKOWAĆ ZA DARMO NA PARKINGACH PUBLICZNYCH?

Parkowanie samochodu elektrycznego jest w niektórych miastach bezpłatne, w innych obowiązują obniżone stawki.  Dowiedz się więcej o przywilejach kierowców samochodów elektrycznych tutaj.
ZASIĘG

JAK DALEKO MOGĘ PODRÓŻOWAĆ MOIM SAMOCHODEM ELEKTRYCZNYM?

Przy okazji podejmowania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego zawsze pojawiają się pytania dotyczące zasięgu − zarówno w kontekście codziennych, krótkich przejazdów, jak i dłuższych podróży.

Citroën odpowiada na nie oferując zróżnicowaną gamę modeli, która odpowiada na indywidualne potrzeby użytkowników. Prezentowane przez nas wartości zasięgu są zgodne z cyklem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures - światowa zharmonizowana procedura testowa samochodów lekkich). Wyniki te są zbliżone do rzeczywistych.

 

 

Zasięg zgodnie z cyklem WLTP

Do 55 km -  SUV C5 Aircross Hybrid (do 650 km z wykorzystaniem silnika spalinowego)

Do 260 km - Citroën ë-Jumper 

Do 275 km - Citroën ë-Berlingo i Citroën ë-Berlingo Van 

Do 330 km - Citroën ë-SpaceTourer i Citroën ë-Jumpy 

Do 350 km  - Citroën ë-C4 

 

Aby dowiedzieć się więcej o zasięgu wybranego modelu, przejdź na odpowiednią stronę. Możesz na niej również pobrać szczegółowe dane techniczne.

 

Należy pamiętać, że rzeczywisty zasięg samochodu zależy od kilku czynników:

  • Prędkości
  • Wykorzystania ogrzewania i klimatyzacji
  • Stylu jazdy
  • Obciążenia samochodu

JAKIE CZYNNIKI MAJĄ NAJWIĘKSZY WPŁYW NA ZASIĘG SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO?

Jest 5 głównych czynników, które mają wpływ na zasięg samochodu elektrycznego:

  • Prędkość: im szybciej jedziemy, tym więcej prądu zużywamy. Jadąc z prędkością 130 km/h teoretyczny zasięg należy podzielić przez 2. Przy trasach rozlokowane są szybkie ładowarki - podczas ok. 30-minutowej przerwy na kawę czy obiad można naładować akumulatory do poziomu nawet 80%.
  • Temperatura:
    • Klimatyzacja/ogrzewanie: w zależności od modelu po włączeniu tych układów zasięg spada od 10% do 30%. Zalecamy, aby zaprogramować uruchomienie systemu ogrzewania lub klimatyzacji przed rozpoczęciem korzystania z samochodu, gdy jest on podłączony do źródła zasilania. Funkcja wstępnego ustawienia temperatury wnętrza jest dostępna w aplikacji MyCitroen.
    • Niska temperatura: gdy spada poniżej zera, zasięg maleje o ok. 5%.
  • Styl jazdy: podczas dynamicznej jazdy zasięg maleje o ok. 10%.
  • Obciążenie: im więcej ładunku (bagaże, akcesoria na dachu), tym niższy zasięg.
  • Zużycie eksploatacyjne: po pięciu latach lub przejechaniu 75 000 km zasięg spada o ok. 10-15%. Citroën udziela gwarancji na akumulatory na 8 lat lub 160 000 km do poziomu 70% fabrycznej wydajności.

CO POWINIENEM ZROBIĆ, GDY PLANOWANA TRASA JEST DŁUŻSZA NIŻ ZASIĘG MOJEGO SAMOCHODU?

Jeżeli planujesz dłuższą podróż Twoim samochodem elektrycznym, uruchom aplikację Free2Move i subskrybuj ofertę Charge MyCar.

Korzystając ze smartfona zaplanujesz następujące elementy:

  • Liczba postojów
  • Czas ładowania na każdym z postojów
  • Szacunkowy koszt podróży

CZY MOGĘ ODZYSKIWAĆ ENERGIĘ PODCZAS JAZDY?

Samochody elektryczne i hybrydy plug-in umożliwiają wybór trybu jazdy B (Brake):

  • Energia jest odzyskiwana podczas zwalniania
  • Korzystanie z trybu Brake w połączeniu z płynną jazdą umożliwia zwiększenie zasięgu w mieście nawet o 20%

JAK MOGĘ SPRAWDZAĆ ZASIĘG MOJEGO SAMOCHODU?

Sprawdzanie zasięgu w samochodzie elektrycznym odbywa się na takiej samej zasadzie, jak w samochodzie spalinowym:

Samochody elektryczne:

  • Zasięg wyświetlany jest obok prędkościomierza
  • Zasięg obliczany jest w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem czynników, które mają na niego wpływ

Hybrydy plug-in:

  • Na jednym ekranie wyświetlany jest zasięg w trybie elektrycznym i spalinowym
  • Niebieska dioda na lusterku wstecznym sygnalizuje, że samochód porusza się w trybie elektrycznym

Możesz w każdej chwili zdalnie sprawdzić zasięg i stan naładowania akumulatorów dzięki aplikacji My Citroën.

ŁADOWANIE

KIEDY I GDZIE MOGĄ NAŁADOWAĆ SAMOCHÓD

Masz do wyboru wiele rozwiązań umożliwiających ładowanie samochodu w domu, w pracy, w Twojej okolicy czy podczas podróży. 

Najczęściej samochody ładuje się w domu, w trakcie nocy. Możesz skorzystać z gniazdka lub stacji Wall Box − dostosuj wybór do sposobu korzystania z samochodu, dziennych przebiegów oraz możliwości skorzystania z publicznych stacji ładowania. Wybierz rozwiązanie, które będzie odpowiadało Twoim potrzebom.

Citroën dzięki współpracy z partnerem Elocity udzieli Ci wsparcia na każdym etapie procesu, od audytu po instalację wybranego rozwiązania.

W pracy: jeżeli jesteś użytkownikiem prywatnym, zapytaj o możliwość ładowania samochodu na parkingu firmowym.

W przypadku klientów biznesowych: skorzystaj z wsparcia naszego partnerra, który przeprowadzi audyt i zainstaluje wybrane rozwiązania odpowiadające skali Twojej floty, potrzebom w zakresie zasięgu itp.

Możesz również korzystać z coraz lepszego dostępu do publicznych stacji ładowania − podczas wyjścia do miasta, na parkingach centrów handlowych i supermarketów itp.  

Podczas podróży skorzystaj z sieci szybkich ładowarek przy autostradach, dzięki którym błyskawicznie uzupełnisz zasięg.

JAK MOGĘ ZLOKALIZOWAĆ STACJĘ ŁADOWANIA?

W trasie możesz z łatwością zlokalizować publiczną stację ładowania za pomocą smartfona.  

  • Lokalizacja ponad 220 000 stacji ładowania w Europie należących do lokalnych partnerów, kompatybilnych z Twoim samochodem elektrycznym lub hybrydą plug-in
  • W przypadku samochodów elektrycznych możesz również planować dłuższe podróże: oblicz trasę z uwzględnieniem postojów przy stacjach ładowania

ILE CZASU ZAJMUJE NAŁADOWANIE MOJEGO SAMOCHODU?

Czas ładowania zależy od kilku czynników, m.in. pojemności akumulatorów, a zwłaszcza od wybranego rozwiązania. Różne domowe i publiczne stacje ładowania mają różny poziom mocy. Aby dowiedzieć się więcej o dostępnych rozwiązaniach do ładowania, odwiedź odpowiednią stronę.

 

Na stronie każdego modelu dostępny jest symulator czasu ładowania. Skorzystaj z tego narzędzia, by wybrać rozwiązanie, które spełni Twoje oczekiwania.

 

Przykładowe dane:

  • SUV Citroën C5 Aircross Hybrid 100% zasięgu (55km) w 2 godziny po podłączeniu do Wall Box o mocy 7,4 kW
  • Citroën ë-C4 100% ëlectric 80% w 30 minut po podłączeniu do stacji szybkiego ładowania**
  • Citroën ë-SpaceTourer 100% ëlectric 80% w 30 minut po podłączeniu do stacji szybkiego ładowania**
  • Citroën ë-Berlingo Van 100% ëlectric 80% w 30 minut po podłączeniu do stacji szybkiego ładowania**
  • Citroën ë-Jumpy 100% ëlectric 80% w 30 minut po podłączeniu do stacji szybkiego ładowania**
  • Citroën ë-Jumper 100% ëlectric 80% w 30 minut po podłączeniu do stacji szybkiego ładowania*

 

* Stacja o mocy 50 kW   ** Stacja o mocy 100 kW

CZY ISTNIEJE STANDARD ŁADOWANIA?

Samochody elektryczne i hybrydy plug-in marki Citroën są kompatybilne z europejskim standardem, dzięki czemu można w ich przypadku korzystać z wszystkich stacji ładowania dostępnych w Europie.
Elektryczne modele Citroëna są kompatybilne ze stacjami szybkiego ładowania o mocy 50 kW (ë-Jumper) i 100 kW (pozostałe modele w gamie).

W JAKI SPOSÓB MOGĘ PRZEPROWADZIĆ INSTALACJĘ STACJI ŁADOWANIA W DOMU?

Citroën nawiązał współpracę z Elocity., którzy udzielą Ci wsparcia w montażu wybranego rozwiązania:

  • Budynki wielorodzinne
  • Domy jednorodzinne

Aby zapewnić Ci pełen komfort, zajmujemy się całym procesem od A do Z za pośrednictwem Twojego dealera. Po określeniu potrzeb i zaakceptowaniu kosztorysu firma instalacyjna zamówi odpowiednie wyposażenie. Doradca przez cały czas jest do Twojej dyspozycji i stale monitoruje prawidłowy przebieg procesu instalacji wybranego rozwiązania.

Dzięki europejskiej dyrektywie z 19 czerwca 2018 r. możesz skorzystać z prawa do instalacji rozwiązania do ładowania na parkingu w budynku wielorodzinnym lub w pracy, na takiej samej podstawie, jak w przypadku montażu w domu.

CZY MOGĘ ŁADOWAĆ MÓJ SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY ZA POŚREDNICTWEM STANDARDOWEGO GNIAZDKA?

Możesz ładować samochód elektryczny za pośrednictwem standardowego gniazdka korzystając z odpowiedniego kabla. W przypadku samochodów elektrycznych nie jest to jednak rekomendowane rozwiązanie, ponieważ proces ten jest bardzo czasochłonny.

Jeżeli chcesz ładować samochód szybciej, wybierz Wall Box lub wzmocnione gniazdko.

CZY MOGĘ ŁADOWAĆ MÓJ SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY NA PARKINGU PUBLICZNYM?

Jeżeli parking wyposażony jest w stacje ładowania, możesz. Warunki płatności za ładowanie są określane przez jego zarządcę.  

Z JAKIEGO KABLA MAM KORZYSTAĆ? 

Niektóre kable są wyposażeniem standardowym, inne są opcjonalne lub należy je zamówić w dziale akcesoriów.

Do każdej metody ładowania przyporządkowany jest odpowiedni kabel.

 

Samochody elektryczne i hybrydowe:

  • Kabel standardowy typ 2: gniazdko standardowe
  • Kabel wzmocniony typ 2: gniazdko wzmocnione
  • Jednofazowy kabel typ 3: Wall Box 7,4 kW lub publiczna stacja ładowania. W przypadku C5 Aircross Hybrid niezbędna jest opcjonalna ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW.

 

Samochody elektryczne:

  • Trójfazowy kabel typ 3: trójfazowy Wall Box lub publiczna stacja ładowania. Niezbędna jest opcjonalna ładowarka pokładowa o mocy 11 kW.

CZY MOGĘ ZAPROGRAMOWAĆ ŁADOWANIE MOJEGO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? 

Możesz uruchomić ładowanie oraz zaprogramować włączenie ogrzewania lub klimatyzacji siedząc wygodnie na kanapie. Wystarczy skorzystać z aplikacji My Citroën. 
USŁUGI / SERWIS / GWARANCJA

CZY SAMOCHODY ELEKTRYCZNE SĄ OBJĘTE SPECJALNYMI WARUNKAMI UBEZPIECZENIOWYMI? 

Tak, w przypadku niektórych ubezpieczycieli można liczyć na zniżki nawet do 30%. 

JAK UTWORZYĆ PROFIL W MY CITROËN? 

Tworzenie profilu w My Citroën jest dziecinnie proste. Najpierw pobierz aplikację z App Store lub Play Store, w zależności od telefonu i systemu, jaki posiadasz.

Aby sprawnie się zarejestrować, skorzystaj z danych w dowodzie rejestracyjnym. Jeżeli chcesz połączyć aplikację z samochodem i zacząć korzystać z jej funkcji, musisz najpierw wprowadzić numer VIN oraz aktualny przebieg samochodu.

Numer VIN (numer nadwozia) składa się z 17 alfanumerycznych znaków, znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym. Przebieg wyświetlany jest na zestawie wskaźników.

Po wpisaniu tych danych możesz zacząć korzystać z łatwego dostępu do informacji o Twoim Citroënie oraz usług komunikacyjnych.

JAK WYGLĄDA OBSŁUGA SERWISOWA SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? 

Obsługa serwisowa samochodu elektrycznego jest znacząco uproszczona, co jest jego istotnym atutem.

  • Mniejsza częstotliwość przeglądów w porównaniu do samochodów spalinowych
  • Brak wymiany oleju, filtra oleju, sprzęgła czy kontroli układu wydechowego
  • Rzadsze wizyty w serwisie: średnio co 2 lata lub 25 000 km.
  • Systematyczna diagnostyka przeprowadzana przy każdej wizycie w autoryzowanym serwisie

JAK DŁUGA JEST GWARANCJA NA AKUMULATOR? 

Zarówno w przypadku samochodów elektrycznych, jak i hybryd plug-in, akumulatory trakcyjne objęte są gwarancją na 8 lat lub 160 000 km do poziomu 70% fabrycznej wydajności.

Akumulator rozruchowy (12 V) objęty jest gwarancją na takich samych zasadach, jak pozostałe elementy samochodu.

W JAKI SPOSÓB SPRAWDZANY JEST STAN AKUMULATORÓW? 

Diagnostyka akumulatorów przeprowadzana jest przy okazji każdej wizyty w serwisie.

W przypadku samochodów elektrycznych objętych umową serwisową klient przy okazji każdej wizyty w serwisie może zażądać wydania"certyfikatu pojemności akumulatorów".

CZY MOGĘ SPRAWDZIĆ STAN AKUMULATORÓW? SKĄD MAM WIEDZIEĆ, CZY SĄ W DOBRYM STANIE? 

Nie możesz samodzielnie sprawdzać stanu akumulatorów. Niezbędny jest odpowiedni sprzęt diagnostyczny, który odczyta kody błędów i umożliwi ich analizę.

Przy okazji każdej wizyty w autoryzowanym serwisie Citroën przeprowadzana jest systematyczna diagnostyka akumulatorów.

W przypadku samochodów elektrycznych objętych umową serwisową klient przy okazji każdej wizyty w serwisie może zażądać wydania "certyfikatu pojemności akumulatorów".

CO MAM ZROBIĆ W PRZYPADKU AWARII AKUMULATORÓW? 

Na zestawie wskaźników wyświetlane są informacje o poziomie naładowania akumulatorów. Gdy zasięg w samochodzie elektrycznym spadnie do 30 km, pojawia się ostrzeżenie. Gdy dojdzie do awarii akumulatorów, możesz skorzystać z usługi Citroën Assistance. W czasie ok. 40 minut pojawi się pomoc. Uwaga: nie mylić "awarii akumulatorów" z "brakiem prądu"

 

  • Awaria akumulatorów:
    • Akumulatory objęte są gwarancją do poziomu 70% fabrycznej wydajności
    • Przysługuje Ci usługa Assistance przez okres 8 lat lub do przebiegu 160 000 do poziomu 70% fabrycznej wydajności akumulatorów
    • Średni czas do przyjazdu pomocy drogowej wynosi 40 minut

 

  •  Brak prądu:
    • Bezpłatna pomoc w przypadku umów serwisowych i odholowanie samochodu do najbliższej stacji ładowania
    • Gdy zasięg spadnie do 30 km, pojawia się ostrzeżenie
    • Średni czas do przyjazdu pomocy drogowej wynosi 40 minut

CZY MÓJ SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY MUSI PRZEJŚĆ OBOWIĄZKOWY PRZEGLĄD TECHNICZNY? 

ak, pierwszy przegląd następuje po 3 latach, kolejny po 2 latach, następne co rok. Tak, jak w przypadku samochodu z silnikiem spalinowym. 
PROGRAM MÓJ ELEKTRYK
DO KIEDY I GDZIE NALEŻY ZŁOŻYĆ WNIOSEK? 

Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w okresie od 12.07.2021 r. – 30.09.2025 r. jednak nie dłużej niż do wyczerpania środków alokacji.

W przypadku wyczerpania alokacji środków przed terminem zakończenia naboru wniosków na stronie internetowej NFOŚiGW zostanie umieszczona informacja o braku możliwości składania wniosków.

 

Przygotowane wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) .

W JAKIEJ FORMIE JEST UDZIELANE DOFINANSOWANIE? 
Dofinansowanie będzie udzielane w formie dotacji.
JAKĄ WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA MOŻNA OTRZYMAĆ? 
  • Osoby fizyczne  - do 18 750 zł
  • Osoby fizyczne z Kartą Dużej Rodziny - do 27 000 zł
  • Przedsiębiorstwa:
    • Samochody osobowe do 9 miejsc, do 3,5 t - do 18 750 zł (brak limitu km)
    • Samochody osobowe do 9 miejsc, do 3,5 t - do 27 000 zł (przy średniorocznym przebiegu wyższym niż 15 000 km)
    • Samochody dostawcze do 3,5 t - do 50 000 zł (do 20% kosztów kwalifikowanych, brak limitów przebiegu)
    • Samochody dostawcze do 3,5 t -  do 70 000 zł (do 30% kosztów kwalifikowanych, przy średniorocznym przebiegu wyższym niż 20 000 km)
    • Wybrane lekkie pojazdy dwu-, trój- i czterokołowe — np. motorowery, skutery - do 4 000 zł