Przekierowanie nastąpi za sekund
CL 19.021.001-min

19_19 Concept: wolność i brak ograniczeń − wizja pozamiejskiej elektromobilności

PRAWDZIWY CITROËN*

Po Ami One Concept, nowoczesnej wizji miejskiej elektromobilności, Citroën prezentuje 19_19 Concept. To kolejny samochód studyjny, który celebruje setną rocznicę narodzin Marki i jednocześnie wskazuje drogę rozwoju elektromobilności, w tym przypadku pozamiejskiej. 19_19 Concept to połączenie technologii z najwyższej półki ze spektakularnym designem, inspirowanym lotnictwem. Samochód zapewnia bezgraniczny komfort, przemieniając przedział pasażerski w prawdziwy salon na kołach. Inteligentne zawieszenie daje poczucie unoszenia się nad drogą. Ten innowacyjny, futurystyczny projekt ma zasięg wynoszący 800 km, wyposażenie umożliwiające autonomiczną jazdę na poziomie 4 oraz Osobistego Asystenta, który pozostaje w stałej interakcji z pasażerami.    

* Urodzony Citroën

Przezroczysta kapsuła

Capsule_CL.19.021.007_597X320

W pełni przeszklone nadwozie 19_19 Concept wygląda jak przezroczysta kapsuła. Samochód ma imponującą długość, duży rozstaw osi i wyjątkowo krótkie zwisy.   

Z dwóch stron kulistego kokpitu umieszczone są elementy w kształcie skrzydeł samolotu, wzmacniające wrażenie solidności i optycznie poszerzające wnętrze samochodu.  

Pleksiglas w przedniej części jest przyciemniony, ma czarny odcień. Z tyłu dominuje barwa niebieska, która nawiązuje do lakieru legendarnego modelu Petite Rosalie. Pasażerowie siedzący z przodu widzą i są widziani. Tylna część pokryta jest folią z mikroperforacją, która zapewnia im prywatność.

Futurystyczny przód

FaceAV_CL.19.021.005_747x400

Nadwozie 19_19 Concept jest bardzo aerodynamiczne. Przód składa się z dwóch pokryw z pleksiglasu. Wyższa obejmuje błotniki, pełni również funkcję spojlera i jest bazą dla identyfikacji świetlnej Full LED. Zdobią ją szewrony i logo Origins. Przedział pasażerski jest widoczny z zewnątrz, podobnie jak elementy konstrukcji samochodu. Zawieszenie, koła i wewnętrzne powierzchnie spojlerów są udekorowane użebrowanym wzorem przypominającym kształt szewronów.   

Tył w klimacie high-tech

FaceAR_CL.19.021.004_747X400

Design tyłu nawiązuje do przodu nadwozia: kulista pokrywa bagażnika, aerodynamiczna rama pomocnicza oraz identyfikacja świetlna układająca się w dwuliniowy wzór przypominający literę Y, wkomponowana w szewrony i będąca jednocześnie spojlerem. W tylnej części dachu zamontowano dwa czujniki LIDAR (system pomiaru laserowego). Rama pomocnicza, przypominająca deskorolkę, eksponuje baterie i wszystkie elementy konstrukcyjne samochodu. Zdobią ją trzy linie − niebieska, biała i czerwona.  

Koła w rozmiarze XXL

19_19 Concept wygląda, jakby lewitował nad kołami w rozmiarze XXL (średnica: 930 mm, opony w rozmiarze 255/30 R30), opracowanymi przez markę Goodyear. Opona i koło wyglądają jak jeden element. Gumą pokryte są również obręcze, co przekłada się na wyjątkowy komfort akustyczny w trakcie jazdy.  

Spojlery zamiast z nadwoziem połączone są z kołami. Sprawia to wrażenie, jakby obręcze były całkowicie niezależnym elementem samochodu. Kabina wygląda, jakby spoczywała na czterech kulach, odseparowanych od drogi.   

Centralna tarcza obręczy pozostaje nieruchoma i eksponuje logo Citroën Origins, doskonale widoczne w trakcie jazdy 19_19 Concept.

 

roues_cl.19.023.004_597x320.319647.73

PRAWDZIWY KOMFORT*

Salon na kołach

Expand_CL.19.023.005_680X378

19_19 Concept otwiera przed pasażerami świat nowych doznań. Fotel kierowcy wyposażony jest w intuicyjne elementy sterujące, wyświetlacz head-up prezentuje najważniejsze informacje na szybie przedniej, w zagłówkach ultrakomfortowych siedzeń zamontowane są głośniki. Fotel pasażera z przodu można przekształcić w szezlong. Jest on wyposażony w elektrycznie regulowany podnóżek. Siedzenia z tyłu przypominają sofę. Pasażerowie mają do dyspozycji osobne, spersonalizowane i niezależne strefy nagłośnienia.

Minimalistyczna deska rozdzielcza wyposażona jest w przeszklony panel, który przekształca się w ekran służący do wyświetlania filmów. Kierownica unosi się nad nią, jej wykończenie przypomina marmur. W jej centralnej części zainstalowany jest ekran, na którym eksponowane są kolejno wszystkie generacje logotypów marki Citroën.  

Drzwi mają odwrotne zawiasy, które w połączeniu z brakiem słupka B zapewniają doskonały dostęp do kabiny.


Wrażenie unoszenia się nad drogą

19_19 Concept ma inteligentne, aktywne zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions®*, wyposażone w system zapobiegający przechyłom nadwozia i układ przeciwkapotażowy. Eliminuje ono wstrząsy wywołane przez nierówności drogi.   

Koła i opony mają również swój wkład w komfort pracy zawieszenia. Technologia IntelliGrip, wyposażona w inteligentne czujniki, optymalizuje tryb jazdy 19_19. System wykorzystuje w tym celu przyspieszenie, układ hamulcowy, reguluje przyczepność i stabilność samochodu w trakcie jazdy.  

*progresywne ograniczniki hydrauliczne

 

Survoler2_CL.19.021.006_597X350

PRAWDZIWA PRZYSZŁOŚĆ *

W 100% elektryczny i autonomiczny

800 km niezależności

800km_cl.19.022.001_747x400.319646.72

19_19 Concept to samochód w pełni elektryczny. Przyspiesza do 100 km/h w 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Indukcyjne ładowanie baterii jest wyjątkowo szybkie − wystarczy 20 minut, by uzyskać zasięg 600 km, w dodatku bez użycia kabla. 

Autonomiczna jazda

Autonome_CL.19.022.003_747X400

19_19 Concept potrafi jeździć bez udziału kierowcy. Może go wyręczyć w niektórych sytuacjach, np. na autostradzie lub w korkach. Kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę gdy ma na to ochotę lub w bardziej skomplikowanych sytuacjach, np. podczas poruszania się po zatłoczonych centrach miast.

Intuicyjny, proaktywny Asystent Osobisty

assistant_cl.19.023.008_597x350.319649.73

Asystent Osobisty ma formę cylindra umieszczonego w desce rozdzielczej. Wyposażony jest w sztuczną inteligencję i jest pośrednikiem w interakcjach pomiędzy samochodem i pasażerami. Gdy kierowca prowadzi, asystent pozostaje aktywny, ale nie przejmuje pilotowania samochodu. Po wyborze trybu autonomicznego kierownica wraz z zestawem pedałów chowa się, a nad deską rozdzielczą wysuwa się Asystent Osobisty udostępniając kierowcy przestrzeń do projekcji.  

Asystent Osobisty korzysta z systemu rozpoznawania głosu bazującego na naturalnym języku, opracowanego przez SoundHound Inc, start-up z Doliny Krzemowej.  


L'EXPÉRIENCE 19_19 INSPIRED BY FUTURE YOU

Top